joi, 18 iulie 2013

Tendințe în social media - iunie 2013

Continuăm serialul nostru încercând să vă prezentăm lună de lună, tendințele din cea mai populară rețea de socializare din România. Urmărim cu preponderență acele pagini de facebook, ce au în spate proiecte care au tangență cu zona de travel. Iată așadar tendințele lunii iunie 2013:








După modelul marilor orașe, la Cluj-Napoca funcționează de ceva timp un sistem de camere web ce transmit non-stop, în timp real, imagini din Piața Unirii. Este primul oraș din România ce beneficiază de o astfel de facilitate, grație unui proiect pilot. Proiectul TransylvaniaCam a pornit din dorința de a promova la nivel global, în timp-real, frumusețile Transilvaniei. Intenția, lăudabilă de altfel, de a asocia un brand turistic arhicunoscut la nivel mondial ”Transilvania” – de o imagine reală, a demarat cu proiectul pilot pentru orașul Cluj-Napoca. 

pagina de facebook a proiectului TransylvaniaCam

De succesul acestuia depinde dezvoltarea proiectului TransylvaniaCam la nivelul celorlalte centre importante ale Transilvaniei. Proiectul beneficiază de promovare, suport tehnic, consiliere și de cea mai nouă tehnologie, prin parteneriatul cu liderul mondial în domeniul transmiterii și promovării de imagini live prin webcam – Earthcam

Piața Unirii din Cluj, văzută pe pagina EarthCam
Astfel, turiștii pot vizualiza în timp real imagini surprinse în principala piață a orașului de pe malul Someșului. Pe pagina de facebook ce însoțește proiectul TransylvaniaCam, există o galerie foto cu capturi realizate cu ocazia diverselor evenimente desfășurate acolo, în piață: concerte, festivaluri de carte, festivalul de film TIFF etc. 

Festivalul de Carte Transilvania. Sursa foto: www.transylvaniacam.com

Festivalul de film TIFF. Sursa foto: www.transylvaniacam.com

Concert Zdob și Zdub. Sursa foto: www.transylvaniacam.com

Deși a demarat doar în luna mai 2013, pagina de facebook se bucură de aprecierea fanilor, existând aproape 1500 de like-uri.
Pe pagina oficială a proiectului care a primit vizita a nu mai puțin de 29.000 de persoane, apare în română și engleză un comunicat de presă pe care-l redăm în cele ce urmează: ”Suntem mândri să vă anunțăm că TransylvaniaCam împreună cu partenerii noștri Earthcam, compania numărul unu în lume în furnizarea și promovarea de imagini live de pe webcam, am reușit să aducem Transilvania și Cluj-Napoca în atenția a milioane de oameni prin proiectul nostru comun. Așadar de astăzi, orașul Cluj-Napoca, inima Transilvaniei, va fi vizibil prin intermediul webcam-ului nostru din Piața Unirii, pentru milioane de vizitatori din întreaga lume. Cluj-Napoca este un oraș cosmopolit, cu o istorie, o cultură și un patrimoniu bogat, și a devenit, prin recentul titlu obținut de Capitală Europeană a Tineretului 2015, o destinație ce trebuie vizitată, pentru turiștii din întreaga lume. Pentru aceia care nu pot vizita această locație minunată, webcam-ul TransylvaniaCam are funcția de pașaport virtual. TransylvaniaCam este un proiect pilot, de succesul căruia depinde extinderea rețelei de camere web atât în orașul Cluj-Napoca, cât și în întreaga regiune Transilvania, așadar vizitați webcam-ul nostru pentru a ne susține să ne dezvoltăm, și pentru a putea arăta lumii întregi Transilvania autentică.”

pagina de internet a proiectului TransylvaniaCam


Cunoscuți de câțiva ani, cei din spatele proiectului Welcome to Romania au fost printre primii care au reușit să promoveze obiectivele turistice și valorile de patrimoniu material sau imaterial ale României. Ambițiosul proiect ce și-a propus o prezentare amănunțită a României în care intră până și cea mai îndepărtată localitate, dacă locuitorii săi au reușit să păstreze măcar o clădire timp de cel puțin 100 de ani, este pus în scenă de firma Teta Infoimpex SRL Oradea. Fiind un proiect amplu, la care în fiecare an intră zone noi, este nevoie de efortul susținut a nu mai puțin de 400 de fotografi, istorici, ghizi montani, speologi, muzee, biblioteci, arhive și foarte mulți specialiști. Din 2005, când a demarat proiectul, au fost adăugate mii de locații, au fost inventariate și cartografiate mii de locuri, fiecare cu povestea sa, cu monumentul său. Pagina de facebook, lansată în 2011, a reușit să strângă peste 3500 like-uri. Pagina conține, așa cum e și firesc, link-uri spre site dar și o galerie impresionantă de poze ale locurilor vizitate pentru documentare.

pagina de facebook a proiectului Welcome to Romania

Proiectul Welcome to Romania, este structurat pe rețeaua de drumuri naționale ale României, drumuri care sunt redate interactiv, cu toate ramificațiile lor. Sunt trecute pentru fiecare localitate care prezintă interes (are un obiectiv turistic) poate fi accesată printr-un simplu click. Sunt prezentate intuitiv tipul de obiectiv, fie că este vorba despre o biserică de lemn, un conac, o arie protejată sau chiar o zonă etnografică. Pagina respectivului obiectiv sau localități este ilustrată bogat și cuprinde informații de tip text, relevante pentru obiectivul respectiv. Este, dacă vreți, o enciclopedie interactivă ce oferă informații de bază referitoare la acel loc.

pagina de internet a proiectului Welcome to Romania

De exemplu, am ales sectorul de drum, de 55 de kilometri între Huedin (județul Cluj) și Tihău (județul Sălaj) distanță străbătută de drumul național DN 1G. Dacă dai click pe pictograma atașată localității Gâlgău Almașului, ajungi la pagina dedicată rezervației naturale Grădina Zmeilor. Informațiile prezentate sunt de referință pentru obiectivul vizat, apare și localizarea exactă a acestuia în sistem GPS. Cu ajutorul meniurilor ”împrejurimi”, ”localități pe DN 1G” se poate naviga rapid la locația dorită.

harta interactivă a drumului DN1G
informații și poze cu Grădina Zmeilor

obiectivele turistice ale Zalăului
Punerea pe hartă a obiectivelor din județul Sălaj, a fost posibilă datorită unui proiect câștigat și finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN) și cu sprijinul Direcției Județene pentru Cultură Sălaj. Momentan se lucrează pe zona Maramureș, primul tronson Halmeu-Răstoci a ajuns deja pe site. În ultimii doi ani, s-a încercat accesarea de fonduri de la AFCN pentru cartografierea Maramureșului, însă din păcate nu a fost obținută finanțarea solicitată. Cei care accesează site-ul Welcome to Romania, disponibil în limbile română, maghiară și engleză, vor fi plăcut impresionați de noul design al site-ului. Există și un proiect conex, numit gmap.ro care își propune să prezinte obiectivele turistice are țării folosind hărțile interactive Google Maps. Momentan, sunt trecute pe hartă obiective din Transilvania și Banat.

designul nou al paginii de internet a proiectului. 


Proiectul Prin Transilvania a demarat la începutul anului 2013, când Andrei Crivăț unul dintre cei mai vechi bloggeri din România, s-a gândit să pună în practică o idee mai veche, aceea de a  bate la pas județul Cluj și de a scrie despre ”toate poveștile, toate legendele, cetățile, ruinele – tot ce ține de farmecul și de istoria locurilor” așa cum mărturisește pe blogul personal. Ideea a ajuns să fie pusă în practică la o scară mai largă, la întreaga Transilvanie, grației unei colaborări cu Alex Dima un cunoscut fotograf.


pagina de facebook a proiectului Prin Transilvania

Proiectul este de fapt o enciclopedie romanțată a Transilvaniei. Sub genericul ”Prin Transilvania. Despre oameni, locuri și legende” proiectul se desfășoară pornind de la poveștile care stau în spatele unui obiectiv turistic.  Andrei Crivăț: ”căutăm biserici vechi, cetăți, castele, meșteșugari, bucate alese, tradiții, peisaje frumoase. Dar mai mult de-atât, căutăm poveștile din spatele acestor lucruri. Vrem să atragem publicul să viziteze Transilvania la pas și să afle legendele și istoriile din spatele obiectivelor vizitate.”  

pagina de internet a proiectului

Deși site-ul proiectului a fost lansat la începutul lunii aprilie, acesta conține aproape 60 de ”povești” care mai de care mai interesante. Sunt popularizate locurile mai puțin cunoscute, care au în spate o poveste. Site-ul conține și o ”hartă a poveștilor” care facilitează accesul rapid la un articol ce poate fi localizat din punct de vedere geografic. Pagina de facebook a proiectului a strâns nu mai puțin de 3000 de like-uri. Conține linkuri spre articolele de pe site, dar și o galerie bogată de poze de calitate, realizate în locurile vizitate.

harta poveștilor de pe site
Intenția de viitor, este aceea de a acoperi toată Transilvania, pentru că, așa cum spune Andrei ”Prin Transilvania este un început de poveste. Povestea oamenilor, locurilor și legendelor din această provincie încărcată de magie, asupra căreia sunt puternic impregnate amprentele istoriei şi a culturii. Un proiect realizat din suflet, o idee amplificată de entuziasm și curiozitate, de oameni care sunt îndrăgostiți de locurile acestea şi care vor să aducă la lumină poveştile enigmatice ale acestor meleaguri.” Pentru a pune în practică ce și-a propus, Andrei este ajutat de un grup de voluntari, specialiști pe domeniile lor (fotografie, design, programare) și beneficiază de sprijinul unor sponsori generoși. Un proiect ambițios, care dacă va ajunge să fie finalizat va contribui decisiv la creșterea vizibilității unor locuri din Transilvania și, de ce nu, la promovarea turistică a acestora.


Luna iunie a cunoscut un adevărat fenomen pe cea mai populară rețea de socializare din România. O comunitate formată spontan în jurul unei idei, a crescut, s-a dezvoltat și a propus nici mai mult, nici mai puțin decât declararea zilei de 24 iunie 2013, ca Ziua Universală a Iei.

pagina de facebook a proiectului La Blouse Roumaine

Pima comunitate online dedicată iei și costumului tradițional românesc, a strâns un număr record de fani, nu mai puțin de 27.000 de like-uri fiind înregistrate în mai puțin de un an. Ideea, generoasă de altfel, de a promova ia românească ca brand de țară, și-a găsit ecoul în comunitățile de români din întreaga lume. Luându-și numele de la celebrul tablou al pictorului francez Henri Matisse, intitulat La Blouse Roumain  care reprezenta o ie românească, comunitatea înfiripată în online a reușit să adune în jurul ideii oameni din 50 de țări de pe 6 continente. De la simpli români care au ales să îmbrace de Sânziene ia, la companii mari ca Blue Air care a îmbrăcat stewardesele în ie, proiectul s-a bucurat de popularitate.


poze din galeria comunității La Blouse Roumaine

Intențiile de viitor, ale celor care au inițiat acest frumos proiect, este de a înființa un ONG care să protejeze, să valorifice și să transmită generațiilor care vor veni, ia românească.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...