luni, 5 mai 2014

Porți Bistrițene - Galerie Foto

Prima dată când am văzut porți de clădiri vechi, medievale care mi-au plăcut și mi-au făcut cu ochiul să le fotografiez a fost în Toscana. Orașe ca San Gimignano, Lucca, Pisa, Florența sau Montecatini Alto  sunt pline de astfel de case vechi de piatră care au porți spectaculos de frumoase. Tot acolo, la artiștii ambulanți am văzut un album fotografic cu ”porți toscane”. Nu credeam că cineva ar putea face o pasiune din a fotografia porțile de intrare în acele clădiri. Mi-a rămas undeva într-un colț al minții acest lucru, până când am avut ocazia să vizitez Bistrița pe parcursul unei zile. Ceea ce a rezultat, e mini-albumul pe care l-am intitulat simplu ”Porți Bistrițene”






Exact ca în Toscana, respectând evident proporțiile, am văzut multe porți frumoase. Am început să le fotografiez, printre celelalte obiective. A rezultat o colecție de vreo 25 de astfel de porți. Fără a avea pretenția că le-am fotografiat pe toate, lucru de altfel imposibil datorită timpului limitat și zonei restrânse vizitate, vă prezint aceste ”mici bijuterii” de arhitectură. Unele sunt foarte cunoscute, cum ar fi portalul principal al Bisericii Evanghelice sau a Casei Argintarului, altele sunt pur și simplu anonime. Toate însă sporesc farmecul acestui minunat oraș.

Două porți celebre: poarta de la casa Argintarului și Poarta Bisericii Evanghelice












O altă galerie foto, realizată pe străzile din Bistrița o puteți vizualiza aici:







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...