luni, 17 octombrie 2016

Un nou concurs de fotografie și-a desemnat câștigătorul

Ca unul pasionat de fotografie, cu câteva proiecte fotografice în derulare, încerc să urmăresc ce se mai întâmplă în zona expozițională sau în cea a concursurilor. Așa se face că am văzut în acestă toamnă un nou concurs, propus și derulat de FotoFocus. Tematica concursului a fost una ce părea a fi accesibilă - ”Copilăria rămâne în suflet și în fotografii”. După ce au fost înscrise sute de fotografii, juriul a decis: câștigător este Alexandru Moga.



  
Pe ultima sută de metri am înscris și eu o fotografie, însă s-a pierdut în noianul de fotografii înscrise la concurs. Recunosc, nu prea am prins în fotografiile mele copii, nu m-am gândit niciodată că aceștia ar putea deveni subiectul unui concurs de fotografie. Chiar dacă știam că șansele mele sunt mici, am participat din dorința de a câștiga experiență; pur și simplu de dragul concursului. 

Am avut surpriza plăcută să văd la final fotografii excepționale, ce aparțin diferitelor genuri fotografice: portret, street sau chiar documentar. Unele alb-negru, altele color, dar toate încărcate de emoție și inocență.

I-am contactat pe organizatori și aceștia au răspuns cu promptitudine: Oganizăm periodic diferite concursuri pe diverse teme, majoritatea propuse de către utilizatori. La fiecare concurs poate să participe orice utilizator FotoFocus cu maxim 5 fotografii. Modul de jurizare diferă de la concurs la concurs și este prezentat în regulamentul din pagina fiecărui concurs. Pagina AutoFocus se vrea a fi cea mai mare comunitate online de fotografi și oameni pasionați de fotografie. Oricine poate intra în acestă comunitate, printr-un cont creat gratuit având acces la toate resursele platformei: postarea de fotografii, expoziții virtuale (o facilitate interesantă, extrem de utilă), participări la diferite concursuri. 

Dar să revenim la concursul ”Copilăria rămâne în suflet și în fotografii”. Ca orice concurs și acesta a avut un juriu format din Alexandra Sandu, Andreea Guțiu și Elena Hirtean. Au fost înscrise în concurs un număr de 361 de fotografii, provenite de la 173 de participanți. 

Până la urmă juriul a decis să acorde premiul constând într-o dronă Hubsan H107PX4, fotografiei ”Happines trapped behind the glass” a lui Alexandru Moga.

Fotografia câștigătoare

Într-adevăr, fotografia câștigătoare - ce surprinde bucuria nedisimulată a doi copii ce-și lipesc nasul de geamul unei ferestre - este de o sensibilitate aparte. 

L-am contactat pe autor, pe Alexandru Moga. Am aflat că este din Sibiu, că este un pasionat de fotografie și că genurile abordate sunt fotografia de portret și cea de natură și peisaj. Pe pagina personală de facebook dar și pe contul 500px Alexandru Moga are o serie de fotografii ce ar putea fi expuse fără probleme în orice expoziție. 

Alexandru Moga
Desigur, l-am întrebat despre concurs, despre fotografia câștigătoare. Alexandru Moga: Imaginea care mi-a adus premiul a reprezentat pentru mine întâlnirea cu un mediu nou, interesant, al unor copii defavorizați dar plini de bogăție sufletească. Văzând că imaginea mea a fost selectată ca cea câștigătoare, mi-a adus o mare bucurie, pentru că pe lângă momentele petrecute alături de acei copii minunați am reușit să am și o satisfacție profesională.”

Din câte am înțeles Alexandru Moga nu este la prima ”ispravă”. Mai are o serie de fotografii care au făcut obiectul unor concursuri, au fost apreciate de comunitatea fotografilor sau au făcut subiectul unor albume colective. Iată un alt exemplu, o fotografie surprinsă în același loc cu cea declarată câștigătoare.

 


Pe pagina concursului pot fi văzute toate fotografiile participante, dar și cele 10 care au fost declarate a fi cele mai populare. 


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...