vineri, 7 februarie 2020

Cogito Ergo Sum: Despre viața cărților...

Îmi place să cred că viața omului se aseamănă cu cea a cărților. Cel puțin prin prisma faptului că atât omul, cât și cartea au o viață. Cărțile au o viață a lor. Trăiesc dacă sunt citite sau măcar răsfoite și mor atunci când sunt uitate sau, mai trist, aruncate. Ați văzut cărți aruncate la gunoi? Eu am văzut și de atunci nu-mi pot scoate din minte imaginea...Cum să arunci la gunoi o carte, fie ea oricât de proastă? Nu cumva și asta e o crimă? Culturală, desigur. E la fel ca și arderea în loc public a cărților ”interzise”. Sau poate mai rău...


Am o veste bună! În Sălaj (deși sunt convins că există proiecte similare și în altă parte), cărțile sunt readuse la viață! Sunt resuscitate, dacă-mi este permis termenul, de ”Ambulanța Cărților”. Da, ați citit bine! Există o ”ambulanță a cărților” - un proiect fain implementat de cotidianul Magazin Sălăjean. Începând de la mijlocul lunii ianuarie, au fost colectate de la diverși donatori peste 200 de cărți care, au fost apoi donate bibliotecilor din mediul rural. Adică, cărților li s-a dat o nouă șansă la viață! Tot în Sălaj, un proiect similar a fost derulat de publicația Sălajul Pur și Simplu, prin intermediul căruia sute de volume au ajuns în bibliotecile din mediul rural. Pentru o nouă viață.


Și biblioteca de matematică a Colegiului Tehnic ”Alesandru Papiu Ilarian” a beneficiat proiectul ”Ambulanța Cărților”, astfel că aceasta s-a îmbogățit cu trei titluri (6 volume). Sperăm că aceste cărți își vor trăi a doua lor viață și că nu vor ajunge să fie luate din raftul bibliotecii doar ca să fie șterse de praf.
Îi îndemn pe toți cei care s-au gândit să scape de cărți, să le doneze. Să le dea o nouă șansă la viață. Să nu le lase să moară.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...