vineri, 3 martie 2023

Poveste de iarnă...

E de zilele trecute pățania asta dar trebuie să v-o spun, e prea faină... Merg cu autobuzul, spre casă de data aceasta. Stau cu spatele la șofer, așa am găsit loc. Undeva prin centru, în dreptul primăriei, șoferul frânează și claxonează prelung. În prima fază nu mă întorc să văd ce se întâmplă, mă gândeam că vreun teribilist a intrat în intersecție fără să se asigure. Mai ales că șantierul cu pietonizarea centrului a dat traficul din Zalău peste cap. Dar sunetul lung al claxonului, ca și cum ți-ai uita mâna pe buton, dar și faptul că mai mulți călători s-au ridicat de pe scaune, mă determină să mă întorc.


Când colo ce să vezi? O pirandă, doamnă respectabilă de altfel, era pe șosea, pe partea carosabilă. A traversat strada venind de la magazinul Carefour și în loc să continue pe trotuarul ce trece pe lângă micul parc cu "Lupoaica", a luat-o direct pe șosea. Bineînțeles că încurca circulația, autobuzul a trebuit să frâneze, pe banda a doua erau alte mașini în trafic. Tanti nu avea cum să treacă pe trotuar, erau mormane mari de zăpadă, așa că a grăbit pasul împinsă din spate de autobuzul din care șoferul claxona prelung. Abia acum am realizat că tanti cu fuste lungi, înflorate, era doar în papucii de casă, în șlapi. Și ca să nu-și ude șosetele cu model de Crăciun a ales cea mai simplă variantă: a luat-o direct pe șosea, că doar era fără zăpada sau apă.
Hohote de râs în autobuz și comentarii "interesante". Toți se distrau copios de ineditul situației. Am remarcat însă un lucru, în niciun comentariu nu s-a simțit nicio urmă de șovinism. Oamenii se distrau, pur și simplu.
Acum stau și mă întreb, oare nu a avut ce să încalțe? După cât de bine era îmbrăcată n-aș crede. Însă e mentalitatea aceea de casnică, să dau o fugă după pâine și lapte la prunci la ABC-ul din colț. Poate că tocmai și-a scos ajutorul social de pe card. Probabil că nu s-a uitat pe geam înainte de plecare și nu a văzut urgia albă de afară. Și după ce s-a trezit între mormane de zăpadă nu s-a mai întors din drum, că e semn rău.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...