sâmbătă, 13 aprilie 2013

Promovarea Zalăului la târgurile de turism - partea 1


Luna martie a fost bogată în evenimente dedicate zonei de travel. Au avut loc  cele mai importante târguri de turism, la care oferta a fost și ea una generoasă. Cel mai important dintre acestea, Târgul de Turism al României (TTR), s-a desfășurat în perioada 14-17 martie 2013 fiind găzduit de Centrul Expozițional Romexpo. Ediția de primăvară a acestui târg s-a bucurat de un real succes, cei 15.000 de metri pătrați de spațiu expozițional fiind vizitați de aproximativ 30.000 de vizitatori. 

Municipiul Zalău a participat la târg, cu un stand de promovare a proiectului ”Promovarea Festivalului Roman Zalău Porolissum – instrument de promovare a siturilor arheologice”. Proiectul Regio, implementat de Primăria Municipiului Zalău își propune, conform fișei proiectului postată pe site-ul instituției ”promovarea Festivalului Roman Zalău Porolissum ca instrument de punere în valoare a siturilor arheologice de proveniență romană situate în municipiul Zalău prin participarea la târguri de turism, organizarea de evenimente culturale, științifice și sportive, dezvoltarea de produse de marketing specifice  activității de promovare turistică, ce se vor adresa în egală măsură publicului larg și unor grupuri țintă restrânse”.


Dincolo de materiale clasice de promovare (pliante, calendare, cărți poștale etc.) Zalăul a impresionat prin demonstrații de dans roman și dans folcloric specific Sălajului. De un real succes s-a bucurat trupa de dans antic Nimfele Daciei dar și cele două trupe de reenactment antic (reconstituire istorică antică) ce activează prin intermediul Asociației ”Amicii Muzeului”: Cohors III Campestris Civivm Romanorvm Milliaria și Lupii Daciei.



Întrucât, nu am putut participa la Târgul de Turism al Românie, voi încerca să aduc atmosfera acestuia mai aproape de cititori, prin intermediul unuia dintre cei mai bine cotați bloggeri de travel. Este vorba de Florin Arjocu fondatorul site-lui drumliber.roFlorin a fost prezent la Târgul de Turism al României (un articol despre impresiile lui îl găsiții aici) și a avut bunăvoința de a răspunde la o serie de întrebări, pentru care îi mulțumesc și pe această cale. Redau în continuare interviul realizat:

Foto-Travel: Cum ți s-a părut această ediție a Târgului de Turism al României, comparativ cu cele din anii anteriori? Ce noutăți a adus în materie de promovare turistică?
Florin Arjocu: Ce au zis cu toții este faptul că este cel mai mare târg de turism din ultimii ani, au fost ocupate zonele C1-C6. Peste aceste lucruri evidente, eu am mai remarcat câteva. În primul rând este prima dată de când particip eu la TTR când un touroperator mare din România iese în față cu un brand evident destinat României. S-a văzut doar România la standul lor, sub sloganul "România ca lumea". A fost o premieră din punctul meu de vedere, lucru pe care vreau să îl salut! Deși a fost o prezență mare, am remarcat lipsa unor clasici care făceau o prezență plăcută. Cea mai notabilă lipsă este a Sibiului, cred că e prima dată când lipsesc de la TTR. Lipsa este datorată unei combinații de factori: prețului mare și a problemelor cauzate de reacția capitalei față de târgul de la Munchen (România a anulat prezența la Munchen cu foarte puțin timp înainte de târg), eveniment la care Sibiul era abonat cu mult timp înainte. Pe de altă parte ca și rezultate după târg, lucrurile par pozitive. Majoritatea celor cu care am povestit (de la câteva companii mari) s-au declarat mulțumiți sau foarte mulțumiți de această ediție. 

Foto-Travel:  Zalăul a promovat Festivalul Roman de la Porolissum. Cum ți s-a părut prestația zălăuanilor comparativ cu a altor orașe / regiuni din țară? Cum a primit publicul demonstrația trupelor de reenactment?
Florin Arjocu: Din puntul meu de vedere, în Anno Domini 2013 este destul de naiv să crezi că mai poți să faci promovare turistică la un târg mare doar prin câțiva fluturași, un CD și ceva broșuri. Lumea poate le ia, dar vor zace pe un raft prăfuit. Pentru mine, cea mai importantă este prezența oamenilor în cadrul standului și în afara acestuia. Vizitatorul trebuie implicat, trebuie să trăiască o experiență. Doar așa îi vei ocupa gândurile și după târg, așa va rămâne cu sufletul la locurile pe care le promovezi. Zalăul a reușit să îmi ofere această experiență care mă ține prins pentru o vreme după târg. Dansurile fetelor de la Nimfele Daciei, Lupii Daciei sau cohorta romană cu siguranță mă vor atrage către Porolissum. Dacă ar fi să îmi doresc ceva în plus, poate ar fi câteva explicații legate de trupele de reenactment și cei pe care îi imită ei, cei aduși la viață din trecutul îndepărtat. Și încă un lucru: mi-aș dori să văd și colaborare cu vecinii din sud, cei de la Terra Dacica Aeterna. Apreciez foarte tare că orașul Zalău investește în promovarea lui, că oamenii care se implică pun suflet și am convingerea că după o vreme se vor vedea și rezultatele.

Foto-Travel: Te-au convins cei din Zalău să vizitezi orașul sau să participi la Festivalul Roman?
Florin Arjocu: Da, cu siguranță. Îmi doresc să ajung la Porolissum, îmi doresc să ajung și la festival. Pentru mine Sălajul are o imagine plăcută și nu mă voi lăsa până nu vizitez și acele locuri încă nevăzute din acest județ!

Și pentru ca totul să fie mai convingător, Florin Arjocu a realizat și câteva filmulețe, pe care le prezentăm cu acordul lui. 

  • Nimfele Daciei la Târgul de Turism al României (film realizat de Florin Arjocu - drumliber.ro)

  • Lupte daco-romane la Târgul de turism al României (film realizat de Florin Arjocu - drumliber.ro)

  • Salutul romanilor de la Cohors III Campestris Civium Romanorum Milliaria (film realizat de Florin Arjocu - drumliber.ro)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...