duminică, 25 ianuarie 2015

Agenție de turism din Spania, promovează România la Târgul de Turism de la Madrid

Se vorbește din ce în ce mai mult de România ca destinație turistică. Și asta nu este rău deloc. Diverse site-uri de turism, publicații de travel promovează prin materialele publicate destinații din România. Toate însă se bazează strict pe potențialul turistic al destinației respective, lucrurile sunt privite din afară cu oarecare detașare. Închipuiți-vă însă că un român, ar avea o agenție de turism, undeva în afara granițelor țării. Vă asigur că promovarea pe care o va face destinațiilor turistice românești va fi net superioară oricărei alte agenții, pentru că dincolo de pragmatismul unei afaceri va pune și mult suflet. Așa se întâmplă cu agenția Viajes Cazaré din Madrid, Spania - deținută de românca Nicoleta Boranda. Recent, a fost lansat site-ul turistic Visita Rumania ce promovează în rândul turiștilor spanioli, frumusețile României.





Cu siguranță mai sunt astfel de site-uri, sunt multe alte agenții turistice din afară care au în ofertele lor și pachete turistice ce vizează obiective din România. Este dacă vreți, la fel cum o agenție românească, promovează destinații externe. Ceea ce însă mi-a atras atenția la site-ul Visita Rumania este faptul că acesta se bazează din plin pe fotografii excepționale care au darul de a atrage turiști. Nu știu cine sunt autorii fotografiilor, însă trebuie să recunosc că în cazul lor, este de actualitate zicala ”o imagine face mai mult decât o mie de cuvinte”. Textul ce însoțește imaginea este simplu, aerisit, nu obosește și nici nu oferă date excesive.  

Site-ul este structurat pe verticală, pe mai multe registre la care se adaugă banner-ul ce conține și datele de contact alături de butoanele de navigare sau partea finală dedicată accesului spre rețelele de socializare. Pagina principală, dacă se poate numi așa, conține o superbă imagine a Castelului Peleș - un obiectiv turistic de neratat pentru un străin care vrea să viziteze România. Textul e simplu și convingător:”Rumania es un pais con folklore y tradiciones fascinantes, mito, misterio y leyenda” (România este o țară cu tradiții folclorice fascinante, mit, mister și legende). Desigur, mitul Contelui Dracula, atât de pregnant în conștiința străinilor, nu avea cum să lipsească. Încă de la început apare în îndemnul ”aici veți găsi cele mai bune oferte și circuite pentru o experiență unică de a cunoaște țara contelui Dracula”.

Bannerul conţine şi logo-ul siteului. În numele țării căreia îi este dedicat acest site, litera ”i” conține sub formă stilizată Coloana Infinitului, opera marelui sculptor Constantin Brâncuși. De asemenea, acea imagine de ”soare colorat” este inspirată dintr-o ancestrală imagine, numită ”floarea vieții” ce poate fi întâlnită în multe locuri. Poate cel mai cunoscut dintre acestea este biserica de lemn din Budești, Maramureș - obiectiv aflat pe lista patrimoniului mondial UNESCO. 



Butoanele ”Conoce Rumania” (Faceți cunoștință cu România), ”Nuestro Tours” (Tururile noastre) și ”Quienes somos” (Cine suntem) duc spre paginile aferente. De exemplu, pagina ”Conoce Rumania” conține o prezentare a destinației, a României. Textul ce însoțește imaginile vorbește de mixul cultural de aici: ”În orașele sale medievale, arta și cultura civilizațiilor românești, maghiare și săsești sunt amestecate. Biserici și castele fortificate păzesc Carpații, un paradis pentru conectarea cu natura, pentru a gusta cultura și gastronomia” .


Registrul următor, la care se poate ajunge fie derulând pagina fie direct prin intermediul butonului ”Nuestro Tours”  oferă potențialului turist spaniol, 6 tururi tematice în România: Aventura en Transilvania (Aventură în Transilvania), El Gran Viaje de Rumania (Marele tur al României), El Danubio y Valachia (Dunărea și Valahia), Bike Tour por Transilvania (Turul ciclist al Transilvaniei), Las Iglesias fortificadas de Transilvania (Bisericiele fortificate ale Transilvaniei) și Los Monasterios de Moldavia y Transilvania (Mănăstirile din Moldova și Transilvania).  După cum se poate observa, accentul se pune pe Transilvania, fără a fi neglijate însă celelalte zone ce dispun de potențial turistic însemnat. 



Fiecare tur conține o scurtă descriere, iar dacă cititorii vor să afle mai multe informații, sunt oferite pe scurt caracteristicile fiecărui tur. De exemplu, ”Marele tur al României” constă într-o excursie de 12 zile cu autocarul, cazare la hoteluri de 3 și 4 stele cu demipensiune, ghid vorbitor de castiliană, excursie cu barca în Delta Dunării și cină festivă cu program folcloric. 


Sau, turul ”Mănăstirile din Moldova și Transilvania” ce promovează turismul monahal, are următoarele caracteristici: durata excursiei este de 8 zile, cu cazare la hoteluri de 3 și 4 stele cu demipensiune; ghidul, plimbarea cu trăsura și cina festivă cu program folcloric fiind și ele incluse. 

Un alt registru al site-ului, oferă potențialilor turiști un film cu durata de șase minute și jumătate, în limba engleză, intitulat ”Romania, Bucharest. What do you know about me?”, film ce o are ca producător pe Cristina Păstrașcu.


Site-ul Visita Rumania  mai conține registrele ”Disfruta la gastronomia”  (Bucurați-vă de bucătărie) și ”Descubre su naturaleza” (Descoperă natura), secțiuni dedicate gastronomiei românești și peisajelor naturale pe care le poți întâlni la tot pasul. 




În concluzie, avem un site de promovare a României, ce se adresează potențialilor turiști spanioli. Desigur, ca un jucător pe piața de turism, Nicoleta are oferte și pentru toate categoriile de turiști, spanioli sau străini. Alături de brand-ul Visita Rumania - prin care, așa cum am spus, promovează destinațiile turistice din România, mai deține și brand-ul Best Spanish Holiday




Ambele proiecte au pagini de facebook:  VacacionesEnRumania  respectiv Bestspanisholidays

Vrând să aflăm mai multe despre aceste proiecte și despre intențiile viitoare, am rugat-o pe doamna Nicoleta Boranda să ne răspundă la o serie de întrebări.

Foto-Travel: În ce context ați ajuns în Spania, acum 25 de ani?
Nicoleta Boranda: În Spania am ajuns din întâmplare…În septembrie 89 am plecat la Istambul  acolo  ”am căutat o viză pentru un vis” …cum spune Juan Luis Guerra (Buscando visa para un sueño). Singura Ambasadă care mi-a acordat-o a fost cea a Spaniei. Am aterizat la Madrid în ziua în care la București începea Revoluția.  


Foto-Travel: Care au fost încercările emigrantului ajuns în Spania?
Nicoleta Boranda: Prima încercare a fost comunicarea, pentru că eu vorbeam franceză și engleză dar spaniolii în 99% din cazuri vorbesc doar limba lor. Am început să dau ore copiilor de ”familie bună”, făcând matematică în engleză. Am învățat spaniola cu o carte de pentru englezi și cu copiii. ”R-ul” spaniol la începutul cuvântului este puternic și unul dintre ei m-a corectat: ”tu nu știi să spui radio? Spui adio.”  Apoi am găsit un loc de desenator tehnic, iar în 1993 m-am angajat la o firmă unde am făcut proiecte pentru cele mai importante firme de panificație din Spania. 


Nicolaeta Boranda privind cu optimism spre viitor. Sursa foto: colecția personală Nicoleta Boranda
Foto-Travel: Ați ajuns în timp să înființați o agenție de turism la Madrid. Cum e să demarezi o astfel de afacere? Ce provocări sunt?
Nicoleta Boranda: Colaboratorii din perioada de inginerie, vânători, m-au rugat să le organizez o vânătoare în România. Am în Bran prieteni foarte buni, practic am copilărit toate verile cu ei, așa că am adus un grup la vânătoare. Le-a placut și lor dar și soțiilor, cărora le faceam program aparte. Așa că am urmat cursurile de ”agent de voiaj” și am deschis agenția. ”Cazaré” în spaniolă înseamnă ”voi vâna” iar în română…este clar. De aici numele agenției. Locuiesc într-un oraș satelit al Madridului unde nu exista agenție de voiaj. Sunt cam opt mii de locuitori, există asociații de vecini, de sport, cunoșteam destui vecini-colegi de gimnastică pe care încet, încet mi i-am făcut clienți fideli.

Foto-Travel: Ce fel de pachete turistice vindeți? Cui vă adresați?
Nicoleta Boranda: Am două mărci personale: www.VisitaRumania.es și www.BestSpanisHolidays.com .Cum spunea tatăl meu ”clientul nostru, stăpânul nostru”. Îmi place să vorbesc cu clienții, să-i cunosc, să știu ce așteaptă de la o vacanță și apoi le configurez ”visul”. Am circuite prin Spania și prin România.  ”Calatoreste cu simturile” - este motoul nostru. Atunci când călătorim ar fi bine să ne îmbibăm toate simțurile. Să vedem arta și lumina locului, să pipăim sculpturi sau copaci, să auzim zgomotul fiecărui oraș sau al mării și în special aromele fiecărui loc. Nu pot să-i înțeleg pe cei care oriunde ar merge în lume, mănâncă doar friptură cu cartofi prăjiți. Îmi place să lucrez cu orice categorie de clienți. De la tineri cu rucsacul, până la vârsta a treia.


Foto-Travel: Ce își doresc turiștii spanioli? Care e trendul în materie de turism?
Nicoleta Boranda: Din grupurile pe care le-am organizat în Spania cu spanioli pe tot cuprinsul țării (și pot să mă mândresc: cunosc a doua mea țară mult mai bine decât localnicii) am tras multe concluzii. Le place să cunoască cultura fiecărei zone, partea anecdotica îi încântă și dacă o asociem cu o degustare…este ideal. De câte ori pot să-i însoțesc, cumpăr unde ne oprim, dulciuri tipice sau produse din zonă și în autocar îi servesc (o formă de a fideliza în același timp). Ceea ce este la moda sunt senzațiile, așa cum am mai spus. După o zi le alergătura, Spa, sau plimbare ca să ”trăiască” viața locului.


în restaurantul On Plonje Junior din Mamaia, savurând o saramură. Sursa foto: colecția personală Nicoleta Boranda
Foto-Travel: Ce destinații turistice externe ați avut în oferta agenției? România se numără printre ele?
Nicoleta Boranda: Ca agenție ofer orice produs al tour-operatorilor, pachete standard, bineînțeles și România. Circuitele tipice prin România le ofer când este o pereche și vor organizat. Pentru tineri, am avut un grup de Revelion acum doi ani. I-am cazat în apartamente turistice din București (așa au vrut ca să iasă mai ieftin). Le-am închirit microbus și au fost la Sinaia, Bran, Poiana Brasov. I-a încântat România și cluburile din București. Mi-au spus că nu iși imaginau că cele mai ”güai” cluburi erau în Româ
nia. Ce nu le-a plăcut…"tarifele taxiurilor" și forma de ”a uita să le aducă restul” la restaurante. Eu sunt conectată cu clienții mei tot timpul prin What’sApp. Și de la un renumit restaurant din București mi-au trimis un WA întrebându-mă dacă este normal să nu le aducă restul...



Turiști ai agenției Viages Cazaré în Galitia, la Santiago Compostela.
ursa foto: colecția personală Nicoleta Boranda
 
Foto-Travel: Recent ați lansat un site în limba spaniolă în care promovați România ca destinație turistică. De ce un astfel de site?
Nicoleta Boranda: În ultimii cinci ani am încercat să conving Biroul de Turism din Madrid să promoveze România, ceea ce nu s-a făcut niciodată în Spania (poate doar pe hârtie). Prieteni de-ai mei cu agenții de peste 40 de ani mi-au spus că niciodată România nu a făcut o prezentare pentru agenții de voiaj ca să-i informeze și să-i stimuleze să vândă; că Biroul de Turism te primește cu bratele închise. Am fost la Minister în București, am scris celor de la ANT. O doamnă importantă din turism mi-a spus că spaniolii nu sunt interesați să cunoască Romania. Greșit! Cei care ne cunosc țara vor să repete experiența. Romania.travel - site-ul oficial de promovare a turismului românesc - nu include spaniola, iar când accesezi din Spania intră pe traducerea automată de Google și este o aberație. Proiectul este mult mai amplu, un este doar site-ul. Cum întrunirile pentru prezentări implică bani, voi face prezentari webinar, on line pentru colegii de activitate. Se pare ca tot ”zgomotul” pe care l-am făcut nu a fost în zadar. Săptamâna aceasta este una din cele mai fericite: mi-au oferit loc în standul României din FITUR. Asta înseamnă că am speranțe de un ajutor. Pentru mine ar fi cea mai mare onoare sa pot participa în continuare în crearea unei imagini turistice a României în Spania.



Sediul agenției Viages Cazaré. Sursa foto: colecția personală Nicoleta Boranda
Foto-Travel: Care sunt destinațiile din România pe care le promovați? 
Nicoleta Boranda: Rutele pe care vreau sa le promovez sunt noi, în sensul că nu vor dormi în fiecare noapte în alt hotel, nu vor deschide și închide valiza, ci vor sta câte trei nopți și vor face excursii radiale ca să poată vedea pe îndelete, apoi se deplasează, pentru alte trei nopți într-o altă zonă. Mai puțini kilometri și mai mult timp alocat fiecărei zone. Intrările vor fi pe orice aeroport românesc, nu doar pe București.


Foto-Travel: Contează faptul că sunteți româncă? E un atu acest fapt, în competiție cu ceilalți operatori de turism?
Nicoleta Boranda: Doresc din suflet să conteze munca mea de promovare și ajutorul oferit de spaniolii indrăgostiți de România care s-au oferit să participe in aceasta activitate. Asta cred ca e un atu; un spaniol care cunoaște și iubește România v-a convinge mult mai mult.

Foto-Travel: Cum colaborați cu agențiile din România, cu ANAT sau cu celelalte organisme ce activează în industria de turism?
Nicoleta Boranda: Am fost la cele două TTR (Târguri de Turism ale României) în 2013 și 2014. Am cunoscut persoane interesate de colaborare, agenții, ghizi, bloggeri. I-am rugat pe colaboratorii mei să-mi recomande locuri/ateliere unde turiștii să poată interacționa cu localnicii (în ambele țări), să vadă cum se face un produs típic din zona respectivă, degustări de produse, artizanat….ca apoi bineînțeles să cumpere și să stimuleze piața.


”pieptănată de vânt” în San Sebastian, alături de statuia maestrului Chilida ”piaptănul vântului”.Sursa foto: colecția personală Nicoleta Boranda
Foto-Travel: Ce așteptări aveți? Care sunt planurile de viitor?
Nicoleta Boranda: Știți că dacă se spun nu se îndeplinesc. Voi lupta în continuare să obțin prețuri competitive. Asta este una din probleme. Circuitele pe care le organizez în Spania, în pensiune completă, autocar, ghid, asigurare, 6 nopți costă între 250 și 500€, în funcție de hotel și perioada anului. În România cel mai ieftin, o săptămână este 400€, în regim de demipensiune. Nu înțeleg dar…


Foto-Travel: Ce-i puteți oferi / recomanda unui turist român care ar vrea să viziteze Spania?
Nicoleta Boranda: Patrimoniul cultural UNESCO din Castilla si Leon, Galicia, Asturias si Cantabria, Extremadura si bineinteles iubirea mea, Madridul. Sunt marile necunoscute în România și după părerea mea unde există cea mai mare bogație culturală, gastronomică și viniviticolă. Pentru amatorii de Golf și plaje există Andalusia.


Întâlnire cu colegii de breaslă la Malaga. Sursa foto: colecția personală Nicoleta Boranda
De 8 ani, de când Nicoleta Boranda încearcă prin toate mijloacele să promoveze România ca destinație turistică, se luptă cu diferitele autorități în materie de turism. Recent, a câștigat o bătălie importantă: a reușit, după ce a trimis memorii încoace și în colo, să aibă o masă în cadrul standului României la unul dintre cele mai importante târguri de turism. Este vorba despre FITUR (Feria Internacional de Turismo) ce se va desfășura la Madrid în perioada 28 ianuarie - 1 februarie 2015. Eveniment despre care blogul Foto-Travel va scrie, Nicoleta acceptând provocarea de a ne împărtăși impresiile ei.

UPDATE 28.01.2015: 
Se pare că Nicoleta spune lucruri interesante, din moment ce o parte a interviului a fost preluat de către publicația InfoTravelRomania. Mulțumim pentru preluare!


4 comentarii:

  1. Felicitări şi mulţumiri Nicoleta Boranda !

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu multa implicare si cu un management bun, Romania poate devenii un punct important de atractie turistica.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...