Luna martie
a fost bogată în evenimente dedicate zonei de travel. Au avut loc cele mai importante târguri de turism, la care oferta a fost și ea una
generoasă. Cel mai important dintre acestea, Târgul de Turism al României
(TTR), s-a desfășurat în perioada 14-17 martie 2013 fiind găzduit de Centrul
Expozițional Romexpo. Ediția de primăvară a acestui târg s-a bucurat de un real
succes, cei 15.000 de metri pătrați de spațiu expozițional fiind vizitați de
aproximativ 30.000 de vizitatori.
Municipiul
Zalău a participat la târg, cu un stand de promovare a proiectului ”Promovarea
Festivalului Roman Zalău Porolissum – instrument de promovare a siturilor
arheologice”. Proiectul Regio, implementat de Primăria Municipiului Zalău își
propune, conform fișei proiectului postată pe site-ul instituției ”promovarea Festivalului Roman Zalău
Porolissum ca instrument de punere în valoare a siturilor arheologice de
proveniență romană situate în municipiul Zalău prin participarea la târguri
de turism, organizarea de evenimente culturale, științifice și sportive,
dezvoltarea de produse de marketing specifice
activității de promovare turistică, ce se vor adresa în egală măsură
publicului larg și unor grupuri țintă restrânse”.
Dincolo de materiale clasice de promovare
(pliante, calendare, cărți poștale etc.) Zalăul a impresionat prin demonstrații
de dans roman și dans folcloric specific Sălajului. De un real succes s-a bucurat trupa de dans antic Nimfele Daciei dar și cele două trupe de reenactment antic (reconstituire istorică antică) ce
activează prin intermediul Asociației ”Amicii Muzeului”: Cohors III Campestris
Civivm Romanorvm Milliaria și Lupii Daciei.
Întrucât, nu am putut participa la Târgul
de Turism al Românie, voi încerca să aduc atmosfera acestuia mai aproape de
cititori, prin intermediul unuia dintre cei mai bine cotați bloggeri de travel. Este
vorba de Florin Arjocu fondatorul site-lui drumliber.ro. Florin a fost prezent la Târgul de
Turism al României (un articol despre impresiile lui îl găsiții aici)
și a avut bunăvoința de a răspunde la o serie de întrebări, pentru care îi
mulțumesc și pe această cale. Redau în continuare interviul realizat:
Foto-Travel: Cum ți s-a părut această
ediție a Târgului de Turism al României, comparativ cu cele din anii anteriori?
Ce noutăți a adus în materie de promovare turistică?
Florin Arjocu: Ce au zis cu toții este
faptul că este cel mai mare târg de turism din ultimii ani, au fost ocupate
zonele C1-C6. Peste aceste lucruri evidente, eu am mai remarcat câteva. În primul rând este prima dată de când particip eu la TTR când un touroperator mare din
România iese în față cu un brand evident destinat României. S-a văzut doar
România la standul lor, sub sloganul "România ca lumea". A fost o
premieră din punctul meu de vedere, lucru pe care vreau să îl salut! Deși a fost o prezență mare, am remarcat lipsa unor clasici care făceau o
prezență plăcută. Cea mai notabilă lipsă este a Sibiului, cred că e prima dată
când lipsesc de la TTR. Lipsa este datorată unei combinații de factori:
prețului mare și a problemelor cauzate de reacția capitalei față de târgul de
la Munchen (România a anulat prezența la Munchen cu foarte puțin timp înainte
de târg), eveniment la care Sibiul era abonat cu mult timp înainte. Pe de altă parte ca
și rezultate după târg, lucrurile par pozitive. Majoritatea celor cu care am
povestit (de la câteva companii mari) s-au declarat mulțumiți sau foarte mulțumiți de această ediție.
Foto-Travel: Zalăul a promovat Festivalul Roman de la
Porolissum. Cum ți s-a părut prestația zălăuanilor comparativ cu a altor orașe
/ regiuni din țară? Cum a primit publicul demonstrația trupelor de reenactment?
Florin Arjocu: Din puntul meu de vedere, în
Anno Domini 2013 este destul de naiv să crezi că mai poți să faci promovare
turistică la un târg mare doar prin câțiva fluturași, un CD și ceva broșuri.
Lumea poate le ia, dar vor zace pe un raft prăfuit. Pentru mine, cea mai
importantă este prezența oamenilor în cadrul standului și în afara acestuia.
Vizitatorul trebuie implicat, trebuie să trăiască o experiență. Doar așa îi vei
ocupa gândurile și după târg, așa va rămâne cu sufletul la locurile pe care le
promovezi. Zalăul a reușit să îmi ofere această experiență care mă ține prins
pentru o vreme după târg. Dansurile fetelor de la Nimfele Daciei, Lupii Daciei sau cohorta romană cu
siguranță mă vor atrage către Porolissum. Dacă ar fi să îmi doresc ceva în
plus, poate ar fi câteva explicații legate de trupele de reenactment și cei pe care îi imită ei, cei aduși la viață din trecutul îndepărtat. Și încă un lucru: mi-aș dori să văd
și colaborare cu vecinii din sud, cei de la Terra Dacica Aeterna. Apreciez
foarte tare că orașul Zalău investește în promovarea lui, că oamenii care se
implică pun suflet și am convingerea că după o vreme se vor vedea și
rezultatele.
Foto-Travel: Te-au convins cei din Zalău
să vizitezi orașul sau să participi la Festivalul Roman?
Florin Arjocu: Da, cu siguranță. Îmi doresc
să ajung la Porolissum, îmi doresc să ajung și la festival. Pentru mine Sălajul
are o imagine plăcută și nu mă voi lăsa până nu vizitez și acele locuri încă
nevăzute din acest județ!
Și
pentru ca totul să fie mai convingător, Florin Arjocu a realizat și câteva
filmulețe, pe care le prezentăm cu acordul lui.
- Nimfele Daciei la Târgul de Turism al României (film realizat de Florin Arjocu - drumliber.ro)
- Lupte daco-romane la Târgul de turism al României (film realizat de Florin Arjocu - drumliber.ro)
- Salutul romanilor de la Cohors III Campestris Civium Romanorum Milliaria (film realizat de Florin Arjocu - drumliber.ro)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu