marți, 9 aprilie 2013

Tendințe în Social Media - martie 2013




În ultima vreme, am observat o intensă activitate pe rețelele de socializare. Se pare că toți mai mulți români folosesc facebook sau twitter. Am întâlnit pagini de facebook interesante, foarte multe dintre ele având conexiuni cu zona de travel. Inaugurez cu această ocazie o nouă rubrică a blogului Foto Travel. Lumea în imagini în care voi încerca, periodic,  să surprind tendințele din social media. În acest prin episod, prezint 6 pagini de facebook care mi-au atras atenția în ultimele luni:

sursa foto: www. socialmediainbusiness.com 



·      1. România este minunata. Dacă te mai îndoiești de acest lucru, este suficient să stai 10 minute zilnic în fața calculatorului și să urmărești postările de pe facebook. Sigur vei vedea poze superbe postate de prietenii tăi. Proiectul  273 de locuri minunate pe care să le vezi înainte să pleci din România ne delectează aproape zilnic cu imagini spectaculoase.  Că sunt mult mai multe motive știam, dar recent a apărut în online proiectul ”Un milion de locuri devăzut în România” care pare să vină cu o ofertă similară. Administratorul acestei paginii este Eveiasi Foto.





·   2. Întreaga lună martie a fost marcată de competiția The Best City To Visit Travel Tournament găzduită de site-ul FoxNomad.com. Rețelele de socializare românești și întreaga blogosferă de travel au cunoscut o nemaiîntâlnită efervescență. S-au făcut apeluri la susținerea orașelor nostre, au fost publicate zeci de articole, au existat chiar și campanii de presă. Cei mai activi au fost bloggerii din Sibiu, care au reușit până la urmă să ducă orașul lor favorit spre câștigarea titlului în defavoarea Bucureștiului.

·    3. Blogal Initiative Sibiu este un proiect ce-și propune să promoveze social media în rândul companiilor. Echipa este foamtă din Tudor Șt. Popa (http://cemerita.ro/), Cristian China-Birta (http://chinezu.eu/) și Vlad Dulea (http://vlad.dulea.ro/) trei dintre cei mai activi bloggeri români.

4. A început competiția internă pentru desemnarea de către România  a orașului care va concura cu un oraș din Grecia pentru onorantul titlu de Capitală Culturală Europeană în 2021. În competiție sunt înscrise (cel puțin deocamdată) Arad, Cluj-Napoca, Timișoara, Brașov, Sfântul Gheorghe și Iași. În online, Aradul a luat un avans bun prin crearea paginii de facebook Arad Capitală Culturală Europeană 2021. Și Timișoara este prezentă cu pagina de facebook, Timisoara – capitala europeana in 2020 (oare de ce timișorenii au trecut anul 2020 și nu 2021 așa cum este corect?) Există și pagina de susținere (neoficială) a Iașului creată la mijlocul lunii ianuarie 2013.  Recent, și Clujul a intrat în bătălia de pe rețelele de socializare prin crearea paginii de facebook Cluj 2021 – Capitală Culturală Europeană și a strâns deja peste 1000 de likeuri. Din păcate, competiția a început (ca la români !!) cu scandalul legat de declarațiile neinspirate și părtinitoare ale ministrului Culturii Daniel Barbu. O analiză privind posibilele beneficii și riscuri ale unui oraș ce aspiră la statutul de CCE, apare în Evenimentul regional al Moldovei
  








·   5. Există o preocupare pentru a redescoperi trecutul prin fotografii și cărți poștale de epocă. Pe rețelele de socializare există o mulțime de pagini și grupuri care promovează imaginile veci ale diferitelor localități. În spatele unora se află colecționari împătimiți, în spatele altora doar iubitori de frumos nostalgici după vremurile apuse. Turism de Altădată ne surprinde cu vechi cărți poștale și imagini vechi ale celebrelor stațiuni ale țării; Vechiul Cluj și Clujul Vechi sunt paginile de facebook susținute de colecționarul clujean Sebi Moga; Iași (Fotografii vechi) este proiectul fotografului Adrian Serghie ce-și propune ilustrarea evoluției orașului Iași.

·      6.  Pagina de facebook  Ascuns prin Transilvania își propune să evoce povești, personalități, locuri și monumente din Transilvania, Maramureș, Crișana și Banat. Are deja peste 2000 de fani și ceea ce aduce în plus față de alte pagini de facebook care publică imagini vechi, este faptul că acestea sunt de cele mai multe ori însoțite de ”povești” mai puțin știute. 


2 comentarii:

  1. Mirel, îți răspund eu la întrebarea "de ce Timișoara.. capitală culturală europeană 2020":

    Când s-a făcut anunțul cu anii și țările care vor urma să aibe o capitală culturală europeană, Comisia Europeană a anunțat că în anul 2020 va fi rândul României.

    La vremea respectivă (2010) am scris și eu articolul acesta, pe care l-am actualizat ulterior:
    http://drumliber.ro/capitala-culturala-europeana-2020-timisoara-cluj-sau-iasi-stadiu-si-previziuni/

    Pagini de facebook și alte unelete online de promovare sunt mai multe, vezi în articolul meu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc Florin pentru precizări! Într-adevăr, articolul scris de tine abordează problema candidaturilor la modul foarte serios, este un articol bun, cu analize și comparații pertinente. Eu nu mi-am propus altceva decât să prezint ”tendințele” din social media.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...