Deși am întârziat puțin cu publicarea acestui articol, continuăm să scotocim prin cea mai populară rețea de socializare
din România, în căutarea acelor proiecte ce au de a face cu zona de travel. Și
în această lună am găsit inițiative interesante, unele chiar valoroase prin
potențialul turistic pe care-l au. Vi le prezentăm în cele ce urmează,
mulțumind administratorilor acestora pentru informațiile furnizate.
Proiectul
TransylvaniaGuide este un concept ce promovează turismul de incoming în sudul
Transilvaniei. Dorința celor doi ghizi, Adela Dadu (ghid cultural & manager
în turism) și Iulian Panescu (ghid & salvator montan) este de a îmbina
experiența descoperirii unor culturi și civilizații tradiționale locale
(românească, săsească și maghiară) cu aventura explorării naturii.
TransylvaniaGuide se adresează tuturor turiștilor, în special celor străini,
interesați să descopere zonele istorico-culturale, tradiționale și natura din
acestă parte a țării.
Pagina
de facebook Transylvania Guide Sibiu, lansată în primăvara acestui an și care a
strâns deja peste 2400 de like-uri, încearcă să promoveze pachetele turistice
și ofertele. Este modalitatea eficientă de a păstra legătura cu turiștii, este
locul în care administratorii postează fotografii și impresii ale acestora din
timpul sejurului în Transilvania. Potrivit celor doi administratori ”un rol
important al paginii de facebook este conștintizarea publicului român despre
patriotismul cultural și natural al zonei, prin intermediul experienței și
mărturiei turiștilor străini”.
pagina de facebook Transylvania Guide Sibiu |
Dar
dincolo de pagina de facebook se găsește site-ul proiectului transylvania-guide.com. Aici turistului i se prezintă o serie de circuite prin
Transilvania, care mai de care mai interesante: circuite culturale, circuite
montane, circuite mixte sau circuite de iarnă. Există și o secțiune de ”oferte
speciale” unde cei care doresc își pot personaliza circuitul. Pentru a veni în
sprijinul celor care ajung în zona Sibiu, pe site-ul proiectului există și
informații extrem de utile.
site-ul transylvania-guide.com |
Trebuie
precizat că mai există paginile individuale visitsibiu.com (Adela Dadu),
disponibilă în limbile engleză, franceză, spaniolă și maghiară, respectiv mountainguide-sibiu.ro (Panescu
Iulian).
Nu
cu mult timp în urmă, vă prezentam un proiect de tip tur ghidat gratuit,
implementat de către un grup de voluntari din Arad. Salutam cu acea ocazie
inițiativa acestora de a aduce un concept nou în turismul din vestul țării. Dar
în România conceptul tururilor ghidate gratuite este mult mai vechi, în urmă
cu mai bine de doi ani și jumătate Asociația Cultour din București a inițiat
proiectul Guided Bucharest – free city tours.
Este
meritul lor de a fi primii care au adus în România acest concept al tururilor
ghidate gratuite, atât de apreciate de către turiști. După București a urmat
Brașovul. Ideea este de a-i ajuta pe turiștii străini și nu numai, să descopere
aceste orașe într-un mod cât mai real. Toți ghizii sunt localnici, iar prin
informațiile oferite aceștia îi ajută pe turiști să înțeleagă orașul prin ochii
unui localnic. Echilibrul între informație și entertainment al tururilor
oferite, le fac pe acestea foarte apreciate. Pe Tripadvisor, acest proiect este
numărul 1 la tururi în București. De asemenea sunt membri ai rețelei United Europe Free Tours, o rețea de tururi
gratuite din Europa, care garantează calitatea ridicată a tururilor oferite.
Pagina
de facebook, în limba engleză, a strâns peste 1800 de like-uri și prezintă
informații și poze din tururile efectuate. Și pagina similară dedicată
Brașovului, are peste 500 de like-uri la activ.
pagina de facebook Guided Bucharest - Free City Tours |
pagina de facebook Guided Brasov - free city tour |
Desigur, cele două pagini de
facebook sunt doar interfața cu potențialii turiști, ele nu fac altceva decât
să promoveze site-urile asociației. Cel dedicat Bucureștiului este accesibil la
adresa www.guided-bucharest.com.
Interfața este simplă, prietenoasă. Există trei secțiuni ”Free walking tour” –
unde sunt prezentate detaliile turului ghidat (locul și ora de pornire, durata,
obiectivele turistice vizate); ”Bike trips” – care este de fapt un link spre
site-ul agenției Open Doors Travel și ”The City” – care prezintă informații
despre capitala României. Interesant mi se pare calendarul evenimentelor ce au
loc aici.
site-ul guided-bucharest.com |
Potrivit
domnului Ștefan Munteanu ”Planuri de viitor sunt multe. Prin intermediul
agentiei noastre Open Doors Travel, am inceput sa diversificam tipurile de
tururi oferite (organizam acum un tur comunist, un tur alternativ, unul cu
bicicleta si tururi speciale pentru copii). Vrem sa le dezvoltam si sa le
imbunatatim constant, sa continuam diversificarea lor, astfel incat sa oferim
cat mai multe variante turistilor de a petrece timpul intru-un mod cat mai
placut. Un proiect nou si in curs de dezvoltare este Bucharest City Card, un
card ce ofera posesorului recomandari si reduceri la muzee, restaurante si
magazine de suveniruri din Bucuresti”
În spatele proiectului ”Călător sau turist ?” se află
craioveanul Nicky Predescu. ”Proiectul
își propune să arate românilor că se poate călători și altfel, și altundeva
decât mainstream, că își pot organiza singuri excursia, că este mai interesant,
mai plăcut și mai distractiv dacă fac așa. Îmi doresc ca pe viitor să reușesc
să mobilizez câți mai mulți oameni care au făcut astfel de călătorii și să-i
conving să-și împărtășească experiențele pe calatorsauturist.ro” – este de
părere administratorul paginii de facebook, care a reușit să strângă din 2010
peste 1800 de like-uri.
pagina de facebook Călator sau turist? |
Pagina de facebook
este platforma prin care sunt atrași spre site vizitatorii noi, este spațiul în
care sunt postate imagini sau gânduri considerate prea scurte pentru a deveni
un post independent pe blog.
Proiectul ”Calator sau Turist ?” conține dincolo de
pagina de facebook și un site, de fapt un blog apărut în urmă cu ceva ani, după
participarea lui Nicky Predescu la raliul Budapest – Bamako. Experiența din
Africa de Vest l-a determinat să scrie impresii despre aventura africană pe un
site conceput special pentru asta. Apoi, pe măsură ce călătoriile s-au
succedat, s-a simțit nevoia unui site, a uni blog. Așa s-a născut calatorsauturist.ro.
site-ul Calator sau Turist? |
Site-ul este bine structurat, are o interfață
prietenoasă, meniurile sunt clar definite. Există și o secțiune dedicată
fotografiei. Aici sunt postate acele articole care promovează diverse
evenimente sau workshop-uri. Interesantă este și rubrica ”ghid practic” unde
cititorii blogului pot afla diverse ponturi legate de cum ar trebui să-și
organizeze călătoriile.
Proiectul Uncover Romania este
diferit de toate celelalte prezentate anterior. Asta pentru că pe de o parte se
adresează cu precădere vizitatorilor străini, fără însă ai neglija pe cei
autohtoni iar pe de altă parte pentru că aduce un concept nou numit în
literatura de specialitate ”destination image”.
Coordonatorul proiectului
Uncover Romania, este doamna Diana Condrea, care ne ajută să înțelegem de ce
acest proiect este diferit: ”Ideea
Uncover Romania a apărut pe parcursul studiilor în turism în străinătate când
am realizat cât de puține surse de informare credibile există despre România ca
destinație turistică, dincolo de mult uzatele dar ineficient exploatatele atracții
din seria Casa Poporului și Castelul Bran care abundă, din păcate, pe multe
pagini românești de travel din social media. Încă de la început a fost destul
de clar că Uncover Romania va încerca să arate „altceva”, încurajând doar
turismul responsabil și se va adresa unui public dornic să descopere România pe
îndelete.Treptat, ideea a prins contur și s-a dezvoltat într-un
mod de a învăța, a construi și a jongla cu un concept numit în literatura de
specialitate „destination image” atât pe website cât și în social media. În
acest sens, Uncover Romania se concentrează pe acele aspecte care diferențiază
România de alte țări europene și care îi compun imaginea unei destinații
complexe, autentice și de neratat. Imagine pe care încercăm să o construim pe
pagina noastra de FB prin calitatea imaginilor și informațiilor postate,
respect pentru fani (toate pozele sunt preluate cu acordul scris al autorilor) și
multă răbdare deoarece Uncover Romania este un proiect pe termen lung, avem
multe de arătat”.
pagina de facebook Uncover Romania |
Site-ul uncover-romania.com
ajută potențialul vizitator străin interesat de România să înțeleagă natura,
cultura, gastronomia și istoria acestei țări. Meniul este structurat pe
următoarele categorii: ”AboutRomania”, ”Photos of Romania” – ce conține câteva
galerii de imagini superbe ale locurilor din țară cu potențial turistic,
”UNESCO Heritage” – care prezintă locurile din România aflate pe lista
patrimoniului mondial UNESCO, ”Best things to do” – o adevărată incursiune în
cele mai bune locuri de vizitat, ”Atractions in Romania” și ”RoTravelogues”.
Pagina de facebook ce susține proiectul Uncover Romania, a atras din 2012 de
când a fost lansată, peste 550 de like-uri. Din punctul de vedere al
coordonatorului ”provocarea consta în a împăca
aceste trei principii de bază (calitate, respect și răbdare) cu
imprevizibilitatea tendințelor din social media, o zonă „gri” în care multe
pagini numără fanii ca pe niște premii sigure. Pe viitor, ne propunem să creștem
organic și sănătos și să aducem imaginea unei Românii frumoase în mintea si
inima cât mai multor internauți”
site-ul Uncover Romania |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu