marți, 1 octombrie 2013

Tendințe în Social Media - august 2013

Deși am întârziat puțin cu publicarea acestui articol, continuăm să scotocim prin cea mai populară rețea de socializare din România, în căutarea acelor proiecte ce au de a face cu zona de travel. Și în această lună am găsit inițiative interesante, unele chiar valoroase prin potențialul turistic pe care-l au. Vi le prezentăm în cele ce urmează, mulțumind administratorilor acestora pentru informațiile furnizate.





Proiectul TransylvaniaGuide este un concept ce promovează turismul de incoming în sudul Transilvaniei. Dorința celor doi ghizi, Adela Dadu (ghid cultural & manager în turism) și Iulian Panescu (ghid & salvator montan) este de a îmbina experiența descoperirii unor culturi și civilizații tradiționale locale (românească, săsească și maghiară) cu aventura explorării naturii. TransylvaniaGuide se adresează tuturor turiștilor, în special celor străini, interesați să descopere zonele istorico-culturale, tradiționale și natura din acestă parte a țării.
Pagina de facebook Transylvania Guide Sibiu, lansată în primăvara acestui an și care a strâns deja peste 2400 de like-uri, încearcă să promoveze pachetele turistice și ofertele. Este modalitatea eficientă de a păstra legătura cu turiștii, este locul în care administratorii postează fotografii și impresii ale acestora din timpul sejurului în Transilvania. Potrivit celor doi administratori ”un rol important al paginii de facebook este conștintizarea publicului român despre patriotismul cultural și natural al zonei, prin intermediul experienței și mărturiei turiștilor străini”.
pagina de facebook Transylvania Guide Sibiu
Dar dincolo de pagina de facebook se găsește site-ul proiectului transylvania-guide.com. Aici turistului i se prezintă o serie de circuite prin Transilvania, care mai de care mai interesante: circuite culturale, circuite montane, circuite mixte sau circuite de iarnă. Există și o secțiune de ”oferte speciale” unde cei care doresc își pot personaliza circuitul. Pentru a veni în sprijinul celor care ajung în zona Sibiu, pe site-ul proiectului există și informații extrem de utile. 
site-ul  transylvania-guide.com
Trebuie precizat că mai există paginile individuale visitsibiu.com (Adela Dadu), disponibilă în limbile engleză, franceză, spaniolă și maghiară,  respectiv mountainguide-sibiu.ro (Panescu Iulian).  



Nu cu mult timp în urmă, vă prezentam un proiect de tip tur ghidat gratuit, implementat de către un grup de voluntari din Arad. Salutam cu acea ocazie inițiativa acestora de a aduce un concept nou în turismul din vestul țării. Dar în România conceptul tururilor ghidate gratuite este mult mai vechi, în urmă cu mai bine de doi ani și jumătate Asociația Cultour din București a inițiat proiectul Guided Bucharest – free city tours.

Este meritul lor de a fi primii care au adus în România acest concept al tururilor ghidate gratuite, atât de apreciate de către turiști. După București a urmat Brașovul. Ideea este de a-i ajuta pe turiștii străini și nu numai, să descopere aceste orașe într-un mod cât mai real. Toți ghizii sunt localnici, iar prin informațiile oferite aceștia îi ajută pe turiști să înțeleagă orașul prin ochii unui localnic. Echilibrul între informație și entertainment al tururilor oferite, le fac pe acestea foarte apreciate. Pe Tripadvisor, acest proiect este numărul 1 la tururi în București. De asemenea sunt membri ai rețelei United Europe Free Tours, o rețea de tururi gratuite din Europa, care garantează calitatea ridicată a tururilor oferite.

Pagina de facebook, în limba engleză, a strâns peste 1800 de like-uri și prezintă informații și poze din tururile efectuate. Și pagina similară dedicată Brașovului, are peste 500 de like-uri la activ. 

pagina de facebook Guided Bucharest - Free City Tours
pagina de facebook Guided Brasov - free city tour

Desigur, cele două pagini de facebook sunt doar interfața cu potențialii turiști, ele nu fac altceva decât să promoveze site-urile asociației. Cel dedicat Bucureștiului este accesibil la adresa www.guided-bucharest.com. Interfața este simplă, prietenoasă. Există trei secțiuni ”Free walking tour” – unde sunt prezentate detaliile turului ghidat (locul și ora de pornire, durata, obiectivele turistice vizate); ”Bike trips” – care este de fapt un link spre site-ul agenției Open Doors Travel și ”The City” – care prezintă informații despre capitala României. Interesant mi se pare calendarul evenimentelor ce au loc aici.  

site-ul guided-bucharest.com
Potrivit domnului Ștefan Munteanu ”Planuri de viitor sunt multe. Prin intermediul agentiei noastre Open Doors Travel, am inceput sa diversificam tipurile de tururi oferite (organizam acum un tur comunist, un tur alternativ, unul cu bicicleta si tururi speciale pentru copii). Vrem sa le dezvoltam si sa le imbunatatim constant, sa continuam diversificarea lor, astfel incat sa oferim cat mai multe variante turistilor de a petrece timpul intru-un mod cat mai placut. Un proiect nou si in curs de dezvoltare este Bucharest City Card, un card ce ofera posesorului recomandari si reduceri la muzee, restaurante si magazine de suveniruri din Bucuresti”



În spatele proiectului ”Călător sau turist ?” se află craioveanul Nicky Predescu. ”Proiectul își propune să arate românilor că se poate călători și altfel, și altundeva decât mainstream, că își pot organiza singuri excursia, că este mai interesant, mai plăcut și mai distractiv dacă fac așa. Îmi doresc ca pe viitor să reușesc să mobilizez câți mai mulți oameni care au făcut astfel de călătorii și să-i conving să-și împărtășească experiențele pe calatorsauturist.ro” – este de părere administratorul paginii de facebook, care a reușit să strângă din 2010 peste 1800 de like-uri.  

pagina de facebook Călator sau turist?

Pagina de facebook este platforma prin care sunt atrași spre site vizitatorii noi, este spațiul în care sunt postate imagini sau gânduri considerate prea scurte pentru a deveni un post independent pe blog.

Proiectul ”Calator sau Turist ?” conține dincolo de pagina de facebook și un site, de fapt un blog apărut în urmă cu ceva ani, după participarea lui Nicky Predescu la raliul Budapest – Bamako. Experiența din Africa de Vest l-a determinat să scrie impresii despre aventura africană pe un site conceput special pentru asta. Apoi, pe măsură ce călătoriile s-au succedat, s-a simțit nevoia unui site, a uni blog. Așa s-a născut calatorsauturist.ro.

site-ul Calator sau Turist?
Site-ul este bine structurat, are o interfață prietenoasă, meniurile sunt clar definite. Există și o secțiune dedicată fotografiei. Aici sunt postate acele articole care promovează diverse evenimente sau workshop-uri. Interesantă este și rubrica ”ghid practic” unde cititorii blogului pot afla diverse ponturi legate de cum ar trebui să-și organizeze călătoriile.


Proiectul Uncover Romania este diferit de toate celelalte prezentate anterior. Asta pentru că pe de o parte se adresează cu precădere vizitatorilor străini, fără însă ai neglija pe cei autohtoni iar pe de altă parte pentru că aduce un concept nou numit în literatura de specialitate ”destination image”.
Coordonatorul proiectului Uncover Romania, este doamna Diana Condrea, care ne ajută să înțelegem de ce acest proiect este diferit: ”Ideea Uncover Romania a apărut pe parcursul studiilor în turism în străinătate când am realizat cât de puține surse de informare credibile există despre România ca destinație turistică, dincolo de mult uzatele dar ineficient exploatatele atracții din seria Casa Poporului și Castelul Bran care abundă, din păcate, pe multe pagini românești de travel din social media. Încă de la început a fost destul de clar că Uncover Romania va încerca să arate „altceva”, încurajând doar turismul responsabil și se va adresa unui public dornic să descopere România pe îndelete.Treptat, ideea a prins contur și s-a dezvoltat într-un mod de a învăța, a construi și a jongla cu un concept numit în literatura de specialitate „destination image” atât pe website cât și în social media. În acest sens, Uncover Romania se concentrează pe acele aspecte care diferențiază România de alte țări europene și care îi compun imaginea unei destinații complexe, autentice și de neratat. Imagine pe care încercăm să o construim pe pagina noastra de FB prin calitatea imaginilor și informațiilor postate, respect pentru fani (toate pozele sunt preluate cu acordul scris al autorilor) și multă răbdare deoarece Uncover Romania este un proiect pe termen lung, avem multe de arătat”.

pagina de facebook Uncover Romania

Site-ul uncover-romania.com ajută potențialul vizitator străin interesat de România să înțeleagă natura, cultura, gastronomia și istoria acestei țări. Meniul este structurat pe următoarele categorii: ”AboutRomania”, ”Photos of Romania” – ce conține câteva galerii de imagini superbe ale locurilor din țară cu potențial turistic, ”UNESCO Heritage” – care prezintă locurile din România aflate pe lista patrimoniului mondial UNESCO, ”Best things to do” – o adevărată incursiune în cele mai bune locuri de vizitat, ”Atractions in Romania” și ”RoTravelogues”. Pagina de facebook ce susține proiectul Uncover Romania, a atras din 2012 de când a fost lansată, peste 550 de like-uri. Din punctul de vedere al coordonatorului ”provocarea consta în a împăca aceste trei principii de bază (calitate, respect și răbdare) cu imprevizibilitatea tendințelor din social media, o zonă „gri” în care multe pagini numără fanii ca pe niște premii sigure. Pe viitor, ne propunem să creștem organic și sănătos și să aducem imaginea unei Românii frumoase în mintea si inima cât mai multor internauți”

site-ul Uncover Romania




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...