marți, 7 mai 2019

Expoziție de fotografie la Arad: Gigi Budiu la 45 de ani de activitate

Ce-și poate dori un fotograf la împlinirea a 45 de ani de activitate fotografică? Evident, o expoziție retrospectivă. Căci, nu-i așa, munca de o viață a unui fotograf se regăsește în fotografiile realizate, în fotografiile expuse. Gigi Budiu - unul dintre cei mai longevivi fotografi arădeni, a expus la Atrium Mall din Arad. Fotografiile pot fi admirate de către toți cei care trec pragul complexului comercial.





L-am cunoscut pe maestrul Gigi Budiu întâmplător. Aflat la Arad, am auzit de la prietenul meu, Mircea Boran - președintele Foto Club Arad că se pregătește o expoziție de fotografie, a unuia dintre membri fotoclubului. Cum vernisajul urma să aibă loc vineri, 3 mai 2019, zi în care nu mai eram în oraș, am vrut să văd expoziția imediat ce este montată pe simezele Galeriei Atrium Mall, cu o zi înainte de vernisajul acesteia. Astfel, prin intermediul lui Mircea Boran l-am cunoscut pe autorul expoziției, artistul fotograf Gigi Budiu.

Maestrul Gigi Budiu are darul de a te cuceri încă de la început. De o modestie aparte - apanajul oamenilor cu adevărat valoroși - puțin stânjenit de faptul că este țintuit într-un cărucior cu rotile din cauza unei boli, dar cu zâmbetul pe buze, maestrul îi urmărește pe cei câțiva prieteni, membri și ei ai clubului de fotografie, cum îi aranjează fotografiile ce urmează a fi expuse. În puținele momente în care nu-i urmărește cu privirea pe colegii săi, are amabilitatea de a-mi răspunde la câteva întrebări.




Astfel am aflat că pasiunea pentru fotografie s-a dezvoltat odată cu câștigarea la o tombolă a unui aparat de fotografiat Smena 8. Era în 1966. Nu mai ține minte șirul lung al expozițiilor colective sau personale, însă în ultimii ani s-a obișnuit să expună din cinci în cinci ani. La 35 de ani de activitate fotografică, apoi la 40 de ani și iată, acum expune la 55 de ani de la prima lui expoziție. 

”Fiecare fotografie are povestea ei” îmi spune maestrul Gigi Budiu în timp ce-mi arată o parte din fotografiile expuse. Întrebându-l care este cea mai veche dintre aceste fotografii, o caută cu privirea și o găsește la scurt timp. Este ”Casa cu lacăt” - o fotografie alb-negru realizată pe film. 



Fotografiile expuse acoperă o largă paletă de genuri fotografice. Sunt atât fotografii alb-negru cât și fotografii color. Sunt portrete, majoritatea feminine dar și peisaje sau fotografie de stradă. Toate împreună au darul de a spune povestea de viață a autorului lor.

Vreau să fiu printre privilegiații care-i admiră fotografiile înainte de vernisaj. Constat că deja sunt vizitatori. Spațiul de expunere este unul public, așa că câțiva dintre clienții mall-ului au văzut fotografiile expuse și au îndrăznit să se apropie. Parcurg cu privirea șirul de imagini. Unele îmi atrag atenția, desigur există o doză de subiectivism în fiecare alegere. Îmi place fotografia cea mai veche, îmi plac fotografiile care încearcă să surprindă crâmpeie din cotidianul orașului, dar îmi plac și portretele sau peisajele.





Regret că nu am reușit să rămân și la vernisaj. Urmărind fotografiile realizate cu acestă ocazie, oferite cu generozitate de fotograful Radu Bulzan, îmi dau seama de popularitatea de care se bucură maestrul Gigi Budiu printre colegii de breaslă mai vechi sau mai noi. Mă bucur să văd că atât de mulți oameni onorează cu prezența lor un artist fotograf aflat la deplină maturitate artistică. 
La cât mai multe expoziții, maestre!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...