duminică, 19 mai 2013

Tendințe în Social Media - aprilie 2013


Continuăm și în acestă lună să prezentăm o serie de pagini de facebook ce au legătură cu zona de travel. Conform devizei ”dacă nu ești pe facebook, nu exiști” tot mai multe proiecte se dezvoltă având la bază o pagină de prezentare pe cea mai populară rețea de socializare din România. 

Pentru această lună, am căutat acele pagini de facebook care prin proiectele lor, promovează un oraș, o regiune sau chiar toată țara. Sunt proiecte demne de admirat, care ascund în spatele lor multă muncă. Roadele se vor vedea în schimbarea imaginii României, în schimbarea percepției străinilor dar și a noastră despre frumusețile și bogățiile ei.



Mulțumim tuturor acelora care au răspuns solicitării noastre și ne-au oferit informații legate de proiectul pe care-l implementează. Într-o ordine aleatoare, iată tendințele lunii aprilie:

Potrivit administratorilor paginii – care cu modestie au refuzat să-și declare identitatea - , proiectul ”Descoperă România” s-a născut din dorința de a arăta lumii cât de frumoasa este țara noastră, cât de frumoase sunt tradițiile și oamenii de aici. Totul a pornit din frustrarea că pe facebook, multe din paginile care au ca arie de acoperire turismul se ocupă de fapt cu altceva. Și cu multă muncă și seriozitate, proiectul s-a dezvoltat și a ajuns să adune nu mai puțin de 16.000 de like-uri, ceea ce nu este puțin.



”Este un proiect mare, care necesita documentare zilnică și mai ales, informații exacte. La început am fost singur, și de foarte multe ori, din prea mult zel și dorința de a ajuta, greșeam. Astfel am învățat să suport și critica, pe lângă laudele care le aduce cineva atunci când intră pe această pagină. Critica ne-a ajutat foarte mult în drumul nostru. Ne-a făcut mai buni. Mai atenți atunci când postăm o fotografie sau o descriere a unui loc” – mărturisește inițiatorul paginii.

În timp, proiectul a adunat și alți voluntari. Unii au plecat din diverse motive alții însă, au rămas. Împreună, zi de zi, aceștia încercă să arate oamenilor cât de frumoasa este țara noastră.Trebuie doar "descoperita". ”Nu am încercat niciodată să ne facem reclamă forțată, am lăsat lumea să ne "descopere". Mulți, așa cum se vede și din comentariile postate, rămân uimiți de ceea ce văd. Iar asta, pentru noi, este un imbold. De a continua munca. Și o continuăm. Plata noastră pentru efortul făcut este acel "mulțumesc" primit pentru aproape fiecare fotografie, video sau text postate. Un sentiment minunat, nu-i asa?”

Există și o pagină de web, www.descoperaromania.org ce are o interfață simplă, prietenoasă. Meniurile afișate în partea de sus, imediat sub banner fac referire la locuri, oameni, semnificația numelui, remedii naturiste, bucătărie, legende,datini și obiceiuri  respectiv știu de la bunica.


    

Pentru cei care iubesc Transilvania și știu ce bogății arhitecturale, spirituale sau etnografice cuprinde, dar și pentru cei care vor să o descopere, pagina From Transylvania With Love administrată de familia Alin și Oana Niculescu este o adevărată mină de aur. Transilvăneni amândoi, din Timișoara respectiv din Bistrița dar stabiliți în inima Transilvaniei, la Cluj-Napoca, cei doi au pornit la drum în urmă cu doar 6 luni. În acest timp, pagina a reușit să strângă peste 6.000 de like-uri

”Pagina "From Transylvania With Love" am lansat-o cu scopul de a promova Transilvania, o adevărată comoară a Europei. Transilvania este motorul turismului românesc, după părerea noastră peste jumătate dintre turiștii și personalitățile străine care ne vizitează țara vin să vadă Transilvania” – este de părere administratorul paginii. 


Tot el argumentează de ce a optat pentru redactarea paginii în limba engleză: ”Pagina este în limba engleză și se adresează în principal străinilor care s-au dovedit a fi fascinați de Transilvania; de asemenea românii originari din Transilvania plecați în străinătate sunt foarte interesați de ceea ce postăm noi pe pagină. Pe viitor ne propunem să continuăm munca de promovare și să o completăm cu povești mai ample despre satele Transilvaniei și poate chiar să realizăm un scurt film documentar”.

Nu se poate să nu remarci imaginile superbe, de o calitate excepțională, pe care administratorii le postează periodic pe pagina de facebook. Este poate cea mai eficientă metodă de promovarea frumuseților Transilvaniei.


Bucovina este de mult un brand turistic ce aproape că nu mai are nevoie de promovare. Însă nu așa gândește Scripcariu Manuela, fondatoarea proiectului ”Discover Bucovina”.

Lucrând doar pe bază de voluntariat, fără nicio sponsorizare, s-a reușit ca într-un an Bucovina să fie o prezență activă la nivel online. Pagina de facebook a reușit să strângă, prin conținutul postat și prin imaginile superbe care încearcă să surprindă universul bucovinean, peste 26.000 de like-uri. Proiectul are trei strategii: o platformă de promovare; implementarea unor proiecte culturale și de voluntariat; respectiv e-commerce prin crearea de produse personalizate care să susțină activitățile viitoare.


În prezent echipa Discover Bucovina are 4 membri: Manuela Scripcariu, Irina Platon (content creator și moderator), Flavius Paul (fotograf și moderator), Toni Kolin (designer). Echipa lucrează la site-ul proiectului ce va fi în curând online la adresa www.discoverbucovina.info

”Ne dorim ca să atragem cât mai mulți străini pe pagina de facebook, ulterior pe site-ul nostru. Totul s-a născut din pasiune, și din dragostea mea pentru acest loc în care m-am născut. Dumnezeu m-a binecuvântat atunci când mi-a dat șansa să mă nasc aici” – mărturisește fondatoarea proiectului.


Cine a văzut cel puțin o singură dată unul din documentarele marca Ghid Video Turistic, nu se poate să nu remarce calitatea acestora, acuratețea cu care sunt surprinse cadrele, regia și montajul acestora.

Venind cu un concept nou, inovator, acela de a promova România prin intermediul documentarelor video, Ghid Video Turistic și Phantom Media este divizia de promovare turistică a Phantom Media Productions. Sub deviza ”să redescoperim împreună tărâmurile de poveste din țara ta” echipa de profesioniști ce stă în spatele proiectului a reușit să producă documentare turistice de o calitate excepțională. 

Din 2008, odată cu înființarea companiei Phantom Video Productions, portofoliul de producții video s-a îmbogățit, ajungând în prezent să numere peste 10 filme documentare de lung metraj, 30 de filme documentare de scurt metraj și peste 50 de videoclipuri și scurte filme de prezentare. 

Mă bucur să constat că ultimele producții video sunt cu obiective din județul Sălaj, însăși coperta paginii de facebook conține superba imagine a Porta Praetoria de la Porolissum. 


Ca orice firmă care se respectă, echipa are și o pagină web, www.ghidvideoturistic.ro a cărei secțiune principală este axată pe atracțiile turistice românești grupate în ”arii și atracții naturale”, ”cetăți, castele, biserici fortificate”, ”orașe - sate, comune, agroturism”, ”castre romane și cetăți dacice”, ”festivaluri, tradiții, obiceiuri”. Există de asemenea o clasificare a obiectivelor pe zone turistice. Sălajul este prezent prin următoarele articole: comuna Cuzăplac, rezervația naturală Grădina Zmeilor, castelul Bay - Treznea, castrul roman Buciumi, castrul roman Porolissum, Biserica de piatră Petrindu, municipiul Zalău, Biserica reformată Crasna, cetatea Bathory Șimleu Silvaniei, Grădina Botanică Jibou, Festivalul roman Zalău-Porolissum, biserica reformată Sfăraș. Pentru toate aceste locații există o descriere a obiectivului, fotografii de calitate și scurte documentare.



Proiectul Monumente uitate este acel gen de proiect născut din pasiunea de a face ceva pentru schimbarea mentalității care, din păcate, ne face prizonieri trecutului. 

Este un proiect unic în România, implementat de o echipă interdisciplinară formată din arhitecți, istorici de artă și economiști, din care fac parte ist.arh Irina Leca, drd.arh. Anca-Raluca Maiaru, arh. Cristina Chira, arh. Alexandra Stoica, arh. Carmen Vasile, arh. Raluca Bărbulescu, arh. Florentina Matache și dr.Alina Chiciudean.

”Proiectul Monumente Uitate își propune să realizeze prima platformă dedicată fostelor reședințe nobiliare de pe actualul teritoriu al României și să promoveze această categorie de patrimoniu în rândul publicului. Proiectul a început în 2008 în cadrul Universității de Arhitectură și Urbanism ”Ion Mincu” din București și avea ca scop inventarierea reședințelor nobiliare din Transilvania, Banat, Crișana și Maramureș” - mărturisește Irina Leca, unul dintre membrii echipei de proiect.



În 2012 s-a înființat Asociația ARCHÉ care continuă în prezent proiectul dorind să-l extindă la nivelul întregii țări. Pe platforma Monumente Uitate se găsesc referințe însoțite de imagini pentru peste 400 de obiective din Transilvania, Banat, Crișana și Maramureș. Acestora li se vor adăuga pe parcursul acestui an câteva zeci de conace și palate din Moldova.

Proiectul are și un blog, extrem de bine documentat ce conține articole scrise de specialiști, fotografii ale obiectivelor dar și o bogată colecție de link-uri spre pagini web similare din țară și străinătate. Pentru efortul de a menține vii în memoria colectivă, frânturi din istoria acestor locuri, echipa din spatele proiectului Monumente Uitate, merită admirația noastră. cei interesați, pot susține financiar proiectul prin redirecționarea a 2% din impozitul pe venit.



Articole similare:








    

2 comentarii:

  1. Frumos articol. Felicitari! Multumim ca cineva se gandeste si la noi, cei din spatele acestor pagini unde se desfasoara eforturi mari pentru a sustine aceste proiecte si pentru a arata frumusetile acestei tari!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru aprecieri. Dumneavoastra si toti cei care intr-un fel sau altul promoveaza imaginea Romaniei, fara sa ceara nimic in schimb, merita felicitati!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...