duminică, 17 mai 2015

Orașul Gyula și Regiunea Dél-Alföld promovate la Cluj-Napoca

Oficiul de Turism al Ungariei (Magyar Turizmus Zrt) prin reprezentanța sa din Cluj-Napoca, duce așa cum este firesc, o campanie de promovare a destinațiilor turistice din țara vecină. Asta în condițiile în care ponderea turiștilor români care vizitează Ungaria este în continuă creștere. Printre strategiile Oficiului de Turism al Ungariei se numără și organizarea de Infotrip-uri care au rolul de a aduce agentul de turism sau mass-media în contact direct cu locul sau regiunea respectivă. Așa s-a întâmplat și acum, când la Cluj-Napoca, la Hotel CITY PLAZA **** a fost organizat evenimentul de prezentare a orașului Gyula și a Regiunii Câmpia Maghiară de Sud, sub genericul ”Orașul Gyula și Băile Cetății se prezintă la Cluj”.





Evenimentul a constat într-o serie de expuneri a regiunii, a orașului dar mai ales a ofertelor turistice pe care acesta le oferă. Totul într-o manieră modernă, interactivă folosind mijloacele tehnice puse la dispoziție de organizatori, inclusiv traducere simultană în limba română. 

Au participat reprezentanți ai organismelor care gestionează turismul la nivel regional sau local, reprezentanți ai hotelurilor sau a unor obiective turistice majore. Deschidera evenimentului a fot făcută de doamna Soós Júlia, director al Oficiului de Turism al Ungariei - România, iar primul dintre vorbitori a fost consulul general al Ungariei la Cluj-Napoca, excelența sa, domnul Mile Lajos. Acesta a prezentat câteva date generale a turismului din Ungaria, despre ponderea pe acer acesta o are în economia maghiară (9% din PIB), despre pondera turiștilor români (1,5 milioane în 2014).

Consulul general al Ungariei la Cluj-Napoca, Excelența Sa domnul Mile Lajos
Doamna Soós Júlia ü directorul Magzar Turiymus Zrt - reprezentață
A urmat apoi doamna Katona Ilona - director Magyar Turizmus Zrt, Direcția Regională de Marketing Câmpia Maghiară de Sud (Dél-alföld). A vorbit despre trendul ascendent pe care l-a înregistrat din punct de vedere turistic acestă regiune dar și despre avantajele pe care le oferă potențialilor turiști, printre care se numără turismul medical - regiunea dispune de ape termale de cea mai bună calitate, cu temperaturi de 70-80 de grade; turismul cultural; turismul gastronomic - produse tradiționale care au ajuns să fie brand-uri locale sau regionale; turismul activ și ecologic. A dat și câteva date statistice relevante în acest sens. De exemplu, în regiune funcționează 37 de complexe de băi termale, 25 dintre acestea fiind calificate, adecvate pentru tratarea anumitor afecțiuni. În ce privește numărul spațiilor de cazare, acesta a ajuns la 323 dintre care 200 hoteluri și peste 100 de pensiuni sau case de noapte. Faptul că turiștii români reprezintă un segment important, rezultă din numărul nopților de cazare pe care aceștia l-au petrecut în spațiile de cazare din regiune. În perioada 2009-2013 numărul nopților de cazare a crescut de la 39.869 în 2009, la 50.199 în 2014. Aceste cifre sunt peste cele ale turiștilor din Serbia de exemplu (29.000 de nopți de cazare în 2013), dar încă departe de numărul de cel al turiștilor germani (90.000). În continuarea prezentării, doamna Katona Ilona a vorbit despre premiile și distincțiile primite de către diferite segmente ale industriei turistice, printre care merită amintite: crama anului 2014 - Koch Borászat, hotelul verde al anului - Art Hotel Szeged, premiul de excelență - Băile Nagymatikum din Makko, distincția de oraș floral al anului 2014 - orașul Gyula.





Doamna Toth Henriett - reprezentant al oficiului de turism din Gyula, a vorbit despre atracțiile turistice ale orașului (Băile cetății, cetatea de cărămidă - cea mai mare din cîmpie, Cofetăria de 100 de ani, muzee, parcuri locuri de agrement), despre cadrul natural în care se găsește orașul (aproape de confluența Crișului Alb cu Crișul Negru) și despre personalitățile care s-au născut sau au trăit aici (Erkel Ferenc- compozitorul imnului de stat al Ungariei, Albrecht Dürer - artist renascentist etc).

Următoarea prezentare a fost a doamnei Keszeli Hajnalka - director vânzări și marketing la Băile Cetății din Gyula (Gyulai Várfürdő). Fără îndoială, Băile Cetății sunt principalul punct de atracție al orașului, în jurul acestora dezvoltându-se apoi o întreagă industrie turistică. Dintre cele peste 250.000 de băi de pe teritoriul Ungariei, Băile Cetății ocupă un onorant loc 7, aici ajungând conform cifrelor oficiale din 2014 nu mai puțin de 571.000 de turiști. Dintre aceștia, un segment important o reprezintă turiștii români care profită d ecalitatea serviciilor și de apropierea orașului Gyula de frontiera de vest a României. De exemplu, din toamnă până-n primăvară pondera turiștilor români este de 20%, pentru ca aceasta să crească până la 60% în perioada verii. S-a vorbit și despre ce mai nouă investiție - Parcul Acvatic (Aqua Palota) care a fost construit în 2012 din fonduri europene și care a reușit să atragă 160.000 de turiști în 2014.





În fine, ultima prezentare a fost a doamnei Kun Bernadett - director vânzări Hunguest Hotel Erkel Gyula. A fost prezentat hotelul care dispune de două aripi cotate la trei stele (aripa Munkácsy) cu 122 de camere dintre care 97 sunt duble standard, 25 sunt camere duble superior și 2 cu băi pentru persoanele cu dizabilități și respectiv de aripa Dürer de patru stele care dispune de 173 de camere duble standard, 4 camere junior suite, 4 camere pentru persoanele cu dizabilități și 5 apartamente. Hotelul dispune de un centru wellness (Welness Harmónia), de două restaurante (Orchidea și Nosztalgia) cu o capacitate totală de 410 locuri de o sală de conferințe (Hunyadi Mátyás) cu o capacitate de 100 de locuri dar și de alte săli de conferințe mai mici.





Despre toată această infrastructură bine pusă la punct, aveam să ne convingem în Infotrip-ul organizat la Gyula în perioada 15-17 mai 2015 în organizarea Gyulai Várfürdő, Gyulai TDM Szervezet, Dél-Alföldi RMI și Hunguest Hotel Erkel. Experiențele, trăirile, descrierea obiectivelor vizitate vor face obiectul unui alt material. 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...