duminică, 1 ianuarie 2017

Retrospectiva fotografică 2016: Sălajul între răsărit și apus


Ca la fiecare început de an, obișnuim să aruncăm o privire retrospectivă a asupra anului care tocmai s-a încheiat. Ca să nu stricăm tradiția, așa vom face și de data aceasta. Doar că retrospectiva va fi una fotografică, vom încerca să rememorăm momentele frumoase ale anului 2016, văzute prin intermediul aparatului de fotografiat. Începem cu o galerie a celor mai frumoase răsărituri și apusuri de soare surprinse în anul 2016. De ce un astfel de demers? În primul rând pentru că în anul care a trecut, Natura mi-a oferit câteva momente de vis, surprinse atât dimineața la răsărit cât mai cu seamă seara, la apus. Pe de altă parte, fiecare zi a existenței noastre este cuprinsă între un răsărit și un apus. Și cum toate momentele au fost surprinse pe teritoriul județului Sălaj, am intitulat acestă galerie fotografică pe care v-o oferim cadou, acum la început de an cu speranța de mai bine, ”Sălajul între răsărit și apus”.





Inițial am vrut să realiez un Top 10, un clasament al acelor mai frumoase răsărituri și apusururi fotografiate în 2016. Ar fi însemnat să las de o parte cel puțin jumătate din aceste fotografii. Așa că, am ales o altă abordare: aceea de a prezenta fotografiile cronologic, în funcție de luna calendaristică în care au fost realizate. Acest demers a fost oarecum facil, pentru că, aproape în fiecare lună a anului 2016 am avut parte de momente spectaculoase la răsărit sau la apus.

  • ianuarie 2016
Cele mai multe fotografii din acestă galerie sunt realizate din Ortelec, localitate de lângă Zalău, acolo unde tatăl meu are un teren. Cum ajung destul de des pe acolo, am surprins mai multe apusuri. Unul, chiar în a doua zi a anului 2016.


  • februarie 2016
Coborând dinspre Bădăcin spre Șimleu Silvaniei, am surprins acest apus peste Măgura Șimleului. Norii fac ca Soarele să fie văzut ca în ceață, în schimb culorile apusului sunt spectaculoase.


  •  martie 2016
Odată cu venirea primăverii, a început sezonul răsăriturilor și apusurilor spectaculoase de soare. Prima fotografie a fost realizată în curtea liceului la care predau, Colegiul Tehnic API Zalău. Cea de a doua este realizată de echinocțiul de primăvară de pe dealul Ortelecului. Următoarele două reprezintă apusuri de soare surprinse de pe același deal al Ortelecului. În fina, ultima fotografie este realizată în Zalău, în cartierul Stadion.

  

 

  • aprilie 2016
În luna aprilie am avut parte de alte trei răsărituri de soare, unul mai frumos ca celălalt. Prima fotografie este realizată în Ortelec dintr-un lan de grâu, următoarea de pe dealul ce coboară spre Vârșolț iar cea de a treia de pe dealul Ortelecului. Urmează apoi un apus primăvăratic surprins în fosta livadă a aprtidului din Zalău și ”apusul în păpădie” surprins pe un câmp între Șimleu Silvaniei și Pericei. Cel puțin prin prisma acestor apusuri de soare, vara care urma se anunța a fi una frumoasă.






  • iunie 2016
 Am descoperit un alt loc, pe unul din dealurile ce înconjoară Zalăul, de unde ai parte de apusuri spectaculoase de soare. Iată un exemplu grăitor în acest sens.
  •  iulie 2016
Aflat într-o expediție  pe Valea Someșului, din curtea bisericii ortodoxe din localitatea Lozna, am surprins Soarele în timp ce apunea printre doi plopi înalți.


  • august 2016
Prima imagine surprinde un răsărit de soare văzut printre blocurile din cartierul Brădet din Zalău, iar cea de a doua apusul din ziua de ”Schimbare la Față”


 

  • octombrie 2016
Luna octombrie avea să aducă unul dintre cele mai spectaculoase răsărituri de Soare. Capriciile toamnei se fac simțite, norii ce pun stăpânire pe Meseș sunt risipiți de primele raze de soare, păsările agitate brăzdează văzduhul. Doar releele de pe vârful Meseșului par a fi încremenite în timp. 

  • noiembrie 2016
Luna noiembrie a adus prima zăpadă în Sălaj. Pe când mă întorceam acasă de la Jibou, în localitatea Mirșid am tras pe dreapta pentru a fotografia acest apus colorat.


  • decembrie 2016 
Ultima lună a anului m-a prins ”hoinărind” prin Sălaj. Răsăritul de soare din prima imagine a fost surprins într-o dimineaţă geroasă de iarnă, undeva pe Valea Sălajului. Cele două apusuri sunt surprinse în localitățile Crișeni și Ciocmani.




2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...