vineri, 7 ianuarie 2022

Ești ceea ce citești: ”O muscă în Sfântul Munte”

De Crăciun, "Moșul" mi-a lăsat sub brad cărți faine! Una dintre ele, pe care am citit-o pe nerăsuflate este cea scrisă de Vasilis Frangopulos intitulată "O muscă în Sfântul Munte". Îmi plac cărțile care au un titlu incitant, așa că am vrut să aflu ce e cu musca, căci despre Sfântul Munte (e vorba de Muntele Athos, desigur) mai citisem câte ceva. Cartea este, așa cum apare scris și pe copertă, "o poveste tulburătoare despre descoperirea credinței". Și Doamne, cât suntem de săraci la acest capitol...



Cartea redă povestea lui Iorgos, un renumit meseriaș, care în anii crizei economice (criza recentă, din anii 2010) își găsește de lucru la o mănăstire din Athos. Aici, treptat, treptat, toate convingerile lui care nu sunt în concordanță cu credința creștină, sunt spulberate, astfel că, Iorgos ajunge să se convertească. Și atunci când un om se întoarce la Dumnezeu, Cerul întreg se bucură!
"Dacă vezi lucrurile cu ochii unei albine, pe toate le vei vedea ca mierea. Dacă însă le vezi cu ochi de muscă, pe toate le vei vedea murdare".
Cartea e fascinantă atât pentru necredincioși cât și pentru cei care au descoperit Adevărul. Primii vor găsi în paginile cărții povestea unui om care deși e considerat creștin prin botez, e de fapt un ateu convins. Câți dintre noi nu am trecut pe aici? Deși botezați, nu suntem duși la biserică, nu urmăm Calea, Adevărul și Viața, sau mai rău, ne răzvrătim împotriva Creatorului. Arătăm cu degetul, criticăm de parcă noi am deține adevărul absolut. Așadar, pentru cei care nu cred, dialogurile cu accente filozofice pe care le duce cu călugării printre care trăiește, merită efortul de a citi cartea. Pentru credincioși însă, cartea e ca mana cerească; hrană adevărată necesară în războiul spiritual.
Cartea are darul de a-l duce pe cititor în lumea Athosului. Un spațiu exclusiv masculin, un spațiu pe care-l percepem diferit, depinde din ce bulă îl privim. Mie personal, cartea mi-a trezit interesul pentru a vizita Muntele Athos. Oare sunt singurul?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...