luni, 8 iunie 2015

Proiectul fotografic #hoinarprinsalaj

Încă de la început am dedicat acest blog, impresiilor de călătorie (prin județul Sălaj, prin țară sau prin lumea largă) pe care m-am străduit să le ilustrez cu fotografii realizate de mine. Un blog de călătorii și de fotografie în același timp, de aici și denumirea de Foto-Travel. Evident, ca orice proiect, și acesta a evoluat în direcții pe care nu le anticipasem, tocmai din dorința de a încerca să acopăr sfera largă a domeniului legat de călătorii. Am făcut promovare turistică, am scris despre proiecte interesante, despre pasiunea altora de a călători. Cu timpul mi-am dat seama că oricât de frumos ar fi prin lume - și vă rog să mă credeți că am avut șansa de a vedea locuri minunate - tot ACASĂ este mai bine. Nu știu alții cum sunt...dar pe mine locurile copilăriei, locurile de care sunt legat sufletește mă atrag ca un magnet. Am început să redescopăr Sălajul și am făcut-o pur și simplu hoinărind. Am hoinărit încoace și în colo, fie că a fost vorba de vre-un proiect, fie că a fost vorba despre o deplasare în interes de serviciu. De fiecare dată am luat și aparatul de fotografiat cu mine și când am văzut ceva interesant am tras un cadru. Și cum o fotografie spune mai mult decât 1000 de cuvinte, am decis să împărtășesc și altora din frumusețea locurilor văzute. Așa s-a născut ideea de proiect #hoinarprinsalaj.






Hoinar prin Sălaj este noul proiect fotografic la care lucrez, un proiect ce se va dezvolta în timp. Un proiect de promovare prin fotografie a județului Sălaj. Un proiect ce se va derula prin intermediul celei mai populare rețele de socializare, Facebook. Un proiect ce-și propune să promoveze Sălajul peisagistic, Sălajul istoric, Sălajul etnografic, Sălajul cultural, Sălajul spiritual, Sălajul urban, Sălajul rural, Sălajul bisericilor de lemn, Sălajul conacelor și castelelor, Sălajul gastronomic, Sălajul uitat, Sălajul oamenilor harnici, Sălajul nostru, al tău și al meu deopotrivă. Pentru început voi derula campania #hoinarprinsalaj prin intermediul paginii personale de Facebook, asta pentru că acolo îmi sunt prietenii, acolo fotografiile mele sunt apreciate, like-uite, share-uite. Nu exclud însă posibilitatea de a crea o pagină dedicată, poate chiar un site. Și de ce nu, poate în timp, cele mai reușite fotografii vor face obiectul unei expoziții personale. E visul fiecărui fotograf...

Sălajul istoric: Amfiteatrul din cadrul complexului arheologic Porolissum
Oricât de frumos aş încerca să descriu un loc, un obiectiv, o fotografie reuşită va vorbi de la sine. Va transmite culoare, emoţie, va spune o poveste. Doar fotografii știu că pentru o fotografie reușită ajungă să tragi zeci de cadre, că uneori ai nevoie de șansă, de un dram de noroc. Însă nu întotdeauna, fotografia pe care o consideri tu a fi cea mai reușită, va fi apreciată și de alții. Gusturile (chiar și cele legate de fotografie) nu se discută. Iată de ce, în postările mele pun mai multe fotografii, poate unele pe care aș fi tentat să le exclud vor fi pe placul privitorilor, le vor aduce aminte de un fapt, vor crea o stare emoțională.
Iar mediul virtual, în cazul nostru reţeaua de socializare folosită, permite acest gen de abordare.


Sălajul peisagistic: Valea Someșului
Pentru a susţine proiectul de promovare fotografică a judeţului Sălaj am creat special hashtagul #hoinarprinsalaj. Este modalitatea simplă de a găsi pe blog sau în reţelele de socializare conţinut (imagini sau text) ce are legătură cu subiectul în cauză, este dacă vreţi modalitatea de a ordona acest conţinut. În paralel foloses hashtag-urile #salaj pentru toate post-urile ce au legătură cu judeţul Sălaj  sau #satulsălăjean dacă post-ul respectiv are legătură cu Sălajul rural. Evident folosesc şi hashtag-ului #fototravel - brandul sub care derulez proiectul Hoinar prin Sălaj


Sălajul etnografic: Muzeul satului Ciumărna
Nu-mi propun să surprind totul, este utopic să crezi că cineva va reuși să facă asta. Mai degrabă sunt crâmpeie din realitatea de zi cu zi din județul Sălaj. Nu am neapărat un plan, nu îmi propun să iau la pas localităţile sălăjene, nu am priorităţi. Pur și simplu am să hoinăresc, iar dacă am să văd ceva interesant am să fotografiez pentru a vă împărtăși și vouă bucuria vederii unui peisaj, a unei flori, a unui loc. 


Sălajul spiritual: Răstignire de lemn
Evident, un proiect pe termen lung, de o asemenea anvergură, necesită efort şi mai ales timp, mult timp liber. Sunt, evident şi costuri financiare. De acea orice mână de ajutor este binevenită. 

Aşadar, vă invit să hoinărim împreună, să (re)descoperim Sălajul. Dacă nu o puteţi face fizic (deşi ar fi de luat în considerare o astfel de variantă), luaţi loc confortabil în fotoliul dumneavoastă şi lăsaţi-vă purtaţi prin Sălaj. 


Sălajul peisagistic


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...