Cu ocazia Zilei Naționale a României, se desfășoară multe campanii de
promovare a României, de îmbunătățire a imaginii ei în lume. Sunt campanii în
presa scrisă, în cea audiovizuală, sunt campanii derulate în mediul virtual –
cum este aceea prin care, mâine de 1 Decembrie, mai multe bloguri de travel vor
posta fiecare câte un Top 10 al destinațiilor turistice românești, sunt tot
felul de alte campanii. Toate aceste campanii, oricât de bine ar fi concepute,
se adresează unui public limitat. De exemplu, campaniile derulate în presa
scrisă sunt adresate acelora care obișnuiesc să citească zilnic presa. Este
greu, dacă nu aproape imposibil să
derulezi campanii despre care să știe toată lumea. Trebuie găsite acele mecanisme
prin care cât mai mulți potențiali beneficiari să știe despre campanie, să se
identifice cu ea și să o multiplice.
O campanie interesantă de promovare a României, este cea intitulată ”Românii sunt deștepți”. Nimeni nu se
îndoiește de acest lucru (fără a generaliza însă), dovadă stau rezultatele de
excepție obținute de sportivi pe plan mondial sau cele obținute de elevii
români care reprezeintă țara în diverse competiții școlare pe plan european sau
mondial. Compania SC Kandia Dulce SA a inițiat campania, care constă în
postarea tag-ului ”romanians are smart” în contextul publicării unui conținut
în on-line. De exemplu, pe facebook este considerat Tag scrierea cuvintelor
”romanians are smart” într-un status sau în descrierea unei fotografii urcate
pe profil. Pe twitter este considerat Tag simbolul # asociat sintagmei
”romaniansaresmart” la fel cum pe bloguri, orice etichetă pusă unui articol
sub forma ”romaniansaresmart” este de asemenea considerată Tag. Pornind de la
denumirea unuia dintre produsele companiei, ciocolata ROM, experții în imagine
ai firmei producătoare au conceput o serie de banner-e ce au ca imagine centrală literele ROM pe
fundalul drapelului României și sintagma ”romanians are smart” într-o fereastră
a unui motor de căutare. Pe site-ul dedicat campaniei, există
ceea ce ei numesc kit-ul ambasadorului: wallpapere pentru telefoane mobile, widget-uri pentru blog-uri
sau cover foto. Este la îndemâna oricui care distribuie conținut pe internet să fie
unul dintre cei 19 milioane de ambasadori ai României.
unul din banner-ele campaniei Romanians are smart |
O altă campanie de promovare a imaginii României, derulată în mediul
virtual, este cea a celebrului motor de căutare Google. Este știut faptul că
Google își modifică periodic logo-ul de pe pagina de start, cu ocazia
diferitelor evenimente, a unor aniversări sau comemorări ale unor personalități
importante. Primul doodle al companiei Google a apărut în 1998 când fondatorii
companiei Larry și Sergei au vrut să-și anunțe plecarea la festivalul Burning
Man din deșertul Nevada și au realizat astfel prima variantă de logo modificat.
primul Doodle din istoria companiei |
De atunci au fost realizate peste 1000 de doodle-uri pentru paginile de start
Google din întreaga lume. Acestea au evoluat de la simple desene la unele
extrem de sofisticate având încorporate și elemente multimedia. Printre acestea
din urmă se numără cele care omagiau opera lui Jules Verne sau chitara electrică Les Paul
Campania inițiată de Google și dedicată Zilei Naționale a României poartă
numele ”Doodle 4 Google” și constă într-un concurs, primul de acest fel derulat
în România, prin care elevi cu vârste cuprinse între 6 și 14 ani au fost
provocați să conceapă un doodle (logo) pentru sigla Google. Sub genericul
”România mea este...” elevii au fost provocați să realizeze desenul care va
reprezenta imaginea României în data de 1 Decembrie. Din informațiile postate pe site-ul campaniei, la concursul derulat în parteneriat cu Ministerul Educației Cercetării și
Tineretului și Televiziunea Română, au participat peste 10.000 de elevi. La
fiecare categorie (clasele I-IV, respectiv V-VIII) au fost selectați câte 15
finaliști.
afișul campaniei Google 4 Doodle România mea este... |
Toate desenele finaliștilor pot fi vizualizate aici. Ieri, 29 noiembrie a fost desemnat marele câștigător, a cărui desen va fi mâine
pe prima pagină a motorului de căutare. Câștigătorul competiției este, potrivit ziarului Adevărul eleva Iasmina Maria Receanu de la Colegiul Național ”Petru Rareș” din Suceava.
Ea și-a imaginat România ca o ”țară verde, colorată de obiceiuri frumoase”. Articolul din Adevărul este un interviu cu Sophia Foster-Dimono, unul dintre membri echipei Google Doodle. Cu ocazia vizitei la București, acesta a realizat un doodle reprezentând Parcul Cișmigiu.
Doodle realizat de Sophia Foster-Dimono - reprezentând Parcul Cișmigiu |
În afară de faptul că desenul realizat de eleva din Suceava va fi admirată de o țară întreagă, aceasta a primit un premiu în valoare de 15.000 de lei iar școala în care învață un premiu de 20.000 de lei constrând într-o bursă de tehnologie. Mai multe ziare din țară au publicat deja imaginea câștigătoare, așa cum este și cazul ziarului Agenda de Iași
Nu este prima dată când Google postează de Ziua Națională a României, doodle-uri prin care se marchează acest eveniment. Asta s-a întâmplat și în anii trecuți când logo-ul motorului de căutare s-a schimbat special pentru acest eveniment.
Doodle dedicat zilei de 1 Decembrie 2010 |
Doodle folosit de Google România la 1 Decembrie 2011 |
Ce aduc astfel de campanii României? În primul rând vizibilitate. Apoi o îmbunătățire a imaginii acesteia. Avem
atâta nevoie să schimbăm în bine percepția eronată despre țara noastră pe care
și-au făcut-o străinii (unii dintre ei), încât orice inițiativă, mai ales în
mediul virtual, este binevenită.
Romanian are smart.
La Mulți Ani România!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu