vineri, 30 noiembrie 2012

Promovarea României pe Internet


Cu ocazia Zilei Naționale a României, se desfășoară multe campanii de promovare a României, de îmbunătățire a imaginii ei în lume. Sunt campanii în presa scrisă, în cea audiovizuală, sunt campanii derulate în mediul virtual – cum este aceea prin care, mâine de 1 Decembrie, mai multe bloguri de travel vor posta fiecare câte un Top 10 al destinațiilor turistice românești, sunt tot felul de alte campanii. Toate aceste campanii, oricât de bine ar fi concepute, se adresează unui public limitat. De exemplu, campaniile derulate în presa scrisă sunt adresate acelora care obișnuiesc să citească zilnic presa. Este greu, dacă nu aproape imposibil să derulezi campanii despre care să știe toată lumea. Trebuie găsite acele mecanisme prin care cât mai mulți potențiali beneficiari să știe despre campanie, să se identifice cu ea și să o multiplice.



O campanie interesantă de promovare a României, este cea intitulată ”Românii sunt deștepți”. Nimeni nu se îndoiește de acest lucru (fără a generaliza însă), dovadă stau rezultatele de excepție obținute de sportivi pe plan mondial sau cele obținute de elevii români care reprezeintă țara în diverse competiții școlare pe plan european sau mondial. Compania SC Kandia Dulce SA a inițiat campania, care constă în postarea tag-ului ”romanians are smart” în contextul publicării unui conținut în on-line. De exemplu, pe facebook este considerat Tag scrierea cuvintelor ”romanians are smart” într-un status sau în descrierea unei fotografii urcate pe profil. Pe twitter este considerat Tag simbolul # asociat sintagmei ”romaniansaresmart” la fel cum pe bloguri, orice etichetă pusă unui articol sub forma ”romaniansaresmart” este de asemenea considerată Tag. Pornind de la denumirea unuia dintre produsele companiei, ciocolata ROM, experții în imagine ai firmei producătoare au conceput o serie de banner-e  ce au ca imagine centrală literele ROM pe fundalul drapelului României și sintagma ”romanians are smart” într-o fereastră a unui motor de căutare. Pe site-ul dedicat campaniei, există ceea ce ei numesc kit-ul ambasadorului: wallpapere pentru telefoane mobile, widget-uri pentru blog-uri sau cover foto. Este la îndemâna oricui care distribuie conținut pe internet să fie unul dintre cei 19 milioane de ambasadori ai României.
unul din banner-ele campaniei Romanians are smart

O altă campanie de promovare a imaginii României, derulată în mediul virtual, este cea a celebrului motor de căutare Google. Este știut faptul că Google își modifică periodic logo-ul de pe pagina de start, cu ocazia diferitelor evenimente, a unor aniversări sau comemorări ale unor personalități importante. Primul doodle al companiei Google a apărut în 1998 când fondatorii companiei Larry și Sergei au vrut să-și anunțe plecarea la festivalul Burning Man din deșertul Nevada și au realizat astfel prima variantă de logo modificat. 

primul Doodle din istoria companiei
De atunci au fost realizate peste 1000 de doodle-uri pentru paginile de start Google din întreaga lume. Acestea au evoluat de la simple desene la unele extrem de sofisticate având încorporate și elemente multimedia. Printre acestea din urmă se numără cele care omagiau opera lui Jules Verne  sau chitara electrică Les Pau

Campania inițiată de Google și dedicată Zilei Naționale a României poartă numele ”Doodle 4 Google” și constă într-un concurs, primul de acest fel derulat în România, prin care elevi cu vârste cuprinse între 6 și 14 ani au fost provocați să conceapă un doodle (logo) pentru sigla Google. Sub genericul ”România mea este...” elevii au fost provocați să realizeze desenul care va reprezenta imaginea României în data de 1 Decembrie. Din informațiile postate pe site-ul campaniei, la concursul derulat în parteneriat cu Ministerul Educației Cercetării și Tineretului și Televiziunea Română, au participat peste 10.000 de elevi. La fiecare categorie (clasele I-IV, respectiv V-VIII) au fost selectați câte 15 finaliști. 

afișul campaniei Google 4 Doodle România mea este...

Toate desenele finaliștilor pot fi vizualizate aici.  Ieri, 29 noiembrie a fost desemnat marele câștigător, a cărui desen va fi mâine pe prima pagină a motorului de căutare. Câștigătorul competiției este, potrivit ziarului Adevărul  eleva Iasmina Maria Receanu de la Colegiul Național ”Petru Rareș” din Suceava. Ea și-a imaginat România ca o ”țară verde, colorată de obiceiuri frumoase”Articolul din Adevărul este un interviu cu Sophia Foster-Dimono, unul dintre membri echipei Google Doodle. Cu ocazia vizitei la București, acesta a realizat un doodle reprezentând Parcul Cișmigiu.

Doodle realizat de Sophia Foster-Dimono - reprezentând Parcul Cișmigiu

În afară de faptul că desenul realizat de eleva din Suceava va fi admirată de o țară întreagă, aceasta a primit un premiu în valoare de 15.000 de lei iar școala în care învață un premiu de 20.000 de lei constrând într-o bursă de tehnologie.  Mai multe ziare din țară au publicat deja imaginea câștigătoare, așa cum este și cazul ziarului Agenda de Iași

Nu este prima dată când Google postează de Ziua Națională a României, doodle-uri prin care se marchează acest eveniment. Asta s-a întâmplat și în anii trecuți când logo-ul motorului de căutare s-a schimbat special pentru acest eveniment.

Doodle dedicat zilei de 1 Decembrie 2010

Doodle folosit de Google România la 1 Decembrie 2011

Ce aduc astfel de campanii României? În primul rând vizibilitate. Apoi o îmbunătățire a imaginii acesteia. Avem atâta nevoie să schimbăm în bine percepția eronată despre țara noastră pe care și-au făcut-o străinii (unii dintre ei), încât orice inițiativă, mai ales în mediul virtual, este binevenită.

Romanian are smart.

La Mulți Ani România!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...