joi, 7 septembrie 2023

COGITO ERGO SUM: Cu stângu-n dreptu'

Știți zicala, "a da cu stângu-n dreptu' "? E folosită ca argou pentru a spune despre cineva că e neîndemânatic. Ei bine, evoluția din politica "mioritică" cu scandalurile ce nu se mai termină, mă face să mă gândesc la alte conotații. "Monstruoasa coaliție" PSD + PNL (- UDMR) confirmă ceea ce președintele a spus-o acum câțiva ani, citez, avem un "stat eșuat". Aș mai adăuga, "avem un stat mafiot", ca o caracatiță hidoasă, ce ne acaparează educația, sănătatea, cultura, economia etc. Mai e vreun domeniu în țara asta care să nu fi fost atins de tentaculele caracatiție? Trenurile ard pe șine, stațiile GPL explodează, mamele mor prin spitale, fenomenul drogurilor pare scăpat de sub control. "Artiști" ce țin de o subcultură, de o zonă underground, sunt ovaționați pe marile scene. Totul e cu susu-n jos, nimic nu mai pare a fi normal. Mă rog, care e normalitatea?




Mi se pare numai mine, sau toate aceste scandaluri au legătură cu faptul că stânga e, din nou, la putere? Își mai amintește cineva de Colectiv? Parcă PSD-ul era la guvernare. E doar o coincidență faptul că ultimele scandaluri (azilele groazei, explozia de la Crevedia, drona căzută pe teritoriul UE și al NATO, etc) s-au întâmplat sub guvernarea PSD? Am uitat mascarada cu alegerile din PSD și PNL de acum câțiva ani? Scuzați-mi exprimarea, dar actuala guvernare e de fapt a celor de la PSDNL. Căci nu mai știi care e stânga și care e dreapta. Doar mie mi se pare ca PNL care a fi un partid mai de stânga decât PSD? Onor președintele realizează ce a făcut insistând cu "guvernul meu"? În cine să mai avem încredere? În autoritățile care ne mint cu nerușinare? În cei cu doctorate plagiate? În cei ce par că nu le pasă deloc de cei care i-au ales?

Deși l-am citit în primii ani de "libertate" pe Petre Țuțea, pe care-l vedeam atunci ca pe "țăranul filozof" (nu e niciun dubiu că a fost un mare gânditor), m-am îndepărtat de el când am realizat că a susținut extrema dreaptă românească din perioada interbelică. Ca o paranteză, floarea intelectualității românești din acei ani tulburi a fost sedus de discursul naționalist, xenofob, începând cu Nae Ionescu, Nichifor Crainic, Mircea Eliade, Mircea Vulcănescu, Emil Cioran etc... Sigur, nu-i judec eu, fiecare a excelat în domeniul lui de activitate, lăsându-ne opere literare și filozofice de primă mărime. Ce vreau de fapt să spun e că am reținut una din zicerile lui Petre Țuțea: "cu stânga nici cruce nu poți să-ți faci, dar să conduci o țară!". Uite că se confirmă...

Această degringoladă din politica românească, nu face altceva decât să-i împingă pe cei care încă stăteau în expectativă spre partidele extremiste. Da, avem și din acestea, din păcate. Poate intelectualitatea vremurilor noastre să mai salveze ceva? Sau se va lăsa sedusă, ca generația interbelică, de discursul extremist. Asta ne mai lipsește, în vremurile tulburi pe care le trăim, cu un război real la granițele noastre.

Mai vreau să spun ceva: la anul avem alegeri. Vom ști să alegem astfel încât să ieșim din marasmul acesta în care ne-au adus "Ciu-Cio"? Sau, peste alți 4 sau 8 ani vom fi la fel de dezamăgiți ca și acum?

P.S. Imaginea de copertă este generată cu ajutorul I.A. Orice asemănare cu persoane reale este pur întâmplătoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...