vineri, 27 noiembrie 2015

Where is Mirel? Sudamericana 4: din Chile în Patagonia

În ultimul episod al serialului Sudamericana, l-am lăsat pe Mirel Magop la Mendoza, în vestul Argentinei, aproape de granița cu Chile. Așa cum probabil știți, drumul sud-american al globetrotter-ului Mirel Magop duce spre cel mai sudic punct al continentului, spre Capul Horn. În lipsa unor informații exacte, vom încerca să refacem traseul lui, doar pe baza postărilor de pe pagina sa de facebook. 





După ce a fost primit și cazat câteva zile la Mendoza, chiar de către consulul României, domnul Viorel Chirca Otaviano, Mirel a luat-o spre sud. Însă a făcut un mic ocol, intrând în Chile, țară ce se întinde de-a lungul coastei vestice a Americii de Sud. 

La 1 noiembrie 2015 era în localitatea Talca din Chile. Cel puțin așa rezultă din postările lui de pe facebook. Încă se bazează pe vechiul lui cort - Bitsy, cel cu care a fost până la NordKapp. Cineva îl întreabă dacă e cu Bitsy sau cu Miry - cortul nou cumpărat din Madrid, înainte să treacă oceanul. Iată răspunsul lui Mirel: ”cu Bity...dacă am fost cu el la capătul nordic al lumii...să merg tot cu el și la capătul sudic, nu? L-am mai dres eu cumva...important e acoperișul de deasupra...e intact...interiorul e mai dărăpănat...dar cine vrea lux?”





Până să ajungă în Chile, a trecut Anzii Cordilieri prin Paso Fronterizo Pehuenche. A postat câteva imagini și de acolo, absolut spectaculoase. 






Pe 4 noiembrie 2015, a reușit să scrie pe pagina sa un mesaj ceva mai lung, alături de o poză cu doi tineri, Alejandro Javier și Constanza Isadora care l-au luat în mașina lor. ” Prieteni noi în Chile, la câteva ore după intrarea în acestă țară, gazde și sponsori pentru World Tour. După ce am coborât câteva ore pasul dintre Chile și Argentina (2553 m) au oprit și m-au întrebat dacă vreau să merg cu ei. Așa că, timp de o oră am avut de povestit. Cred că am povestit bine dacă m-au invitat la ei! Pe drum am rămas fascinat de verdele abundent din Chile, de primăvara pe care am văzut-o în Argentina...Mai tot drumul a exclamat: Exact ca în România! Acaă a fost rândul lor, după ce le-am pus poze și video din România să exclame: Exact ca în Chile”

Tot în acea postare, adaugă și un P.S.”M-am entuziasmat prea devreme...de trei zile merg nonstop..ăștia nu opresc, parcă am fi în Portugalia sudamericană...Și o să vă spun de ce! După două zile de mers, Alejandro mă ajunge din urmă și mă mai duce vreo șase km...altfel...nada!”

Trec alte câteva zile, aproape o săptămână până la următoarea postare pe care reușește să o facă din San Carlos de Bariloche, Argentina. A revenit în țara a cărei ospitalitate e comparabilă, din punctul lui de vedere cu cea a Turciei. Dovada este un filmuleț pe care l-a postat pe pagina sa alături de comentariul: ”Argentina se pare că vrea să egaleze Turcia din punct de vedere al ospitalității. Ce spuneți...reușește?” Apoi mai adaugă: ”În America de Sud am auzit peste tot doar muzică latină...nu americană sau altceva...numai latină...asta înseamnă să-ți iubești originile”.




Pe 11 noiembrie 2015 Mirel Magop scrie pe pagina sa: Nu am mai intrat pe net de multișor...Spre marea dezamăgire a unora...sunt bine sănătos...foarte fain” Am intrat din Chile direct în Patagonia. Patagonia este o regiune a Argentinei, cam așa cum e Ardealul în România. Mai am vreo 2500 de km până la capătul lumii...încă nu mă grăbesc, mai ales că am ce vedea. Săptămâna petrecută în Chile a fost un preambul al Patagoniei în ceea ce privește milioanele de nuanțe de verde, câteva trepte diferite ale primăverii australe, cer de un albastru imposibil. Apropo...de două zile nu am văzut niciun noroșor pe cer (m-am uitat special).


Pentru un călător adevărat, care în cea mai mare parte a timpului e pe drum, veștile din țară ajung greu. Până la urmă a aflat de tragedia din București, de la clubul Colectiv și despre demonstrațiile de stradă care au urmat. Mirel Magop: ”Am citit în presa chiliană și chiar am auzit la radio de un incendiu la o discotecă din București...de manifestări de stradă contra lui Ponta. Așa e sau nu știu destulă spaniolă? Aici spaniola vorbită e cam diferită. Chilienii sunt cei care vorbesc mai corect, dar m-am obișnuit și chiar am început să vorbesc limba argentiniană...Revin cu poze...când? - Nu știu!...dar revin”

 Din câte am reușit eu să-l cunosc pe Mirel Magop, se ține întotdeauna de cuvânt. Așa că, chiar dacă de atunci au trecut mai bine de două săptămâni, sunt sigur că în curând o să ne uimească cu pozele și poveștile lui. Până atunci însă, ”drumuri bune” călătorule, oriunde te-ai afla!


Acest episod face parte din serialul Where is Mirel:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...