miercuri, 10 august 2022

Breathing Colors by Spînu Ovidiu Cristian

Mi-am făcut un obicei, acela de a participa în zilele de miercuri la vernisajele expozițiilor din cadrul Festivalului ”Curtea Artiștilor”. De data aceasta, am avut bucuria de a participa la o expoziție de fotografie semnată Spînu Ovidiu Cristian. Așa cum mă așteptam, cunoscându-i stilul, Cristi Spînu reușește să surprindă în mod plăcut prin creativitate și culoare. De când mă învârt prin cercul fotografilor, am realizat că fiecare are un stil propriu pe care și-l păstrează, deși uneori se văd și interferențe stilistice. Fiecare fotograf are teme predilecte, unii preferă fotografia de natură și peisaj, alții fotografia wildlife sau fotografia de stradă. Unii adoră fotografia de portret iar alții fotografia de eveniment. Ei bine, Cristi Spînu iubește fotografia de studio. Acest lucru mi-a fost confirmat încă o dată, vizionând expoziția Breathing Colors.


Spațiul expozițional de la Curtea Artiștilor, acea hală cu iz post-industrial, despre care am mai scris, s-a colorat azi, la vernisajul expoziției fotografului Spînu Ovidiu Cristian. Pur și simplu ”respiri culori” plimbându-te printre fotografiile expuse. 

Dacă ar fi să-l definesc în câteva cuvinte pe Cristi Spînu aș spune fără să ezit că este fotograful extrem de creativ căruia îi place să se joace cu lumina și culoarea. Și o face la modul artistic. 



Așa cum a precizat gazda evenimentului, Darius Prodan, Cristi Spînu este un partener al Festivalului ”Curtea Artiștilor”, asigurând identitatea vizuală a acestuia și găzduind în studioul SOC podcast-urile artiștilor. 

Vizibil emoționat, autorul expoziției a spus celor prezenți câte ceva despre fotografiile expuse: ”fotografiile sunt realizate în studio folosind diverse metode și procedee, fără nici un pic de photoshop. Ca descriere am pus câte un meme.” De altfel, asta e și partea oarecum comică a expoziției, toată lumea zâmbea când ajungea să realizeze că acel meme e de fapt descrierea fotografiei. Creativitate și imaginație...





Fotografiile expuse sunt într-o proporție covârșitoare portrete feminine. Doar fotografia în care Darius Prodan ”se strâmbă”, cu mustața ce l-a făcut celebru, face notă discordantă. Spre deliciul celor prezenți care s-au înghesuit să surprindă momentul, Darius a încercat să reproducă scena din studio...


Fotografiile expuse de Cristi Spînu au o frumusețe aparte. Nu mă refer doar la tehnica folosită, care este, firesc, impecabilă. E ceva melanj între expresivitatea modelului și imaginația fotografului. Iar în câteva dintre fotografiile expuse, Cristi excelează! 

Sigur, am și eu preferatele mele. Îmi place foarte mult fotografia expusă pe un șevalet, în care modelul apare pe un fundal de staniol. E atât de realist cadrul încât ai impresia că modelul este aici, în sală. Foarte bine arată și fotografia în care modelul apare pe un fundal alb, motiv pentru care ai impresia că imaginea modelului e aplicat direct pe perete. 



Cristi Spînu nu este la prima sa expoziție. În octombrie 2014 a expus în cadrul Festivalului Artelor ”Muza Fest”, la galeria de artă ”Ioan Sima”. Expoziția de atunci, axată tot pe fotografia de portret s-a intitulat ”Eyes of the beholders”.

Și cum o fotografie spune mai mult decât o mie de cuvinte, trebuie să vedeți cu ochii voștri expoziția! Pentru a vă convinge de faptul că merită vizitată, vă las câteva instantanee surprinse cu ocazia vernisajului. 








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...