Continuăm serialul nostru încercând să vă prezentăm lună de lună,
tendințele din cea mai populară rețea de socializare din România. Urmărim cu
preponderență acele pagini de facebook, ce au în spate proiecte care au tangență
cu zona de travel. Iată așadar tendințele lunii iunie 2013:
După modelul
marilor orașe, la Cluj-Napoca funcționează de ceva timp un sistem de camere web
ce transmit non-stop, în timp real, imagini din Piața Unirii. Este primul oraș
din România ce beneficiază de o astfel de facilitate, grație unui proiect
pilot. Proiectul TransylvaniaCam a pornit din dorința de a promova la nivel
global, în timp-real, frumusețile Transilvaniei. Intenția, lăudabilă de altfel,
de a asocia un brand turistic arhicunoscut la nivel mondial ”Transilvania” – de
o imagine reală, a demarat cu proiectul pilot pentru orașul Cluj-Napoca.
|
pagina de facebook a proiectului TransylvaniaCam |
De
succesul acestuia depinde dezvoltarea proiectului TransylvaniaCam la nivelul
celorlalte centre importante ale Transilvaniei. Proiectul beneficiază de
promovare, suport tehnic, consiliere și de cea mai nouă tehnologie, prin
parteneriatul cu liderul mondial în domeniul transmiterii și promovării de
imagini live prin webcam – Earthcam .
|
Piața Unirii din Cluj, văzută pe pagina EarthCam |
Astfel, turiștii
pot vizualiza în timp real imagini surprinse în principala piață a orașului de pe malul Someșului. Pe pagina de facebook ce însoțește proiectul
TransylvaniaCam, există o galerie foto cu capturi realizate cu ocazia
diverselor evenimente desfășurate acolo, în piață: concerte, festivaluri de
carte, festivalul de film TIFF etc.
|
Festivalul de Carte Transilvania. Sursa foto: www.transylvaniacam.com |
|
Festivalul de film TIFF. Sursa foto: www.transylvaniacam.com |
|
Concert Zdob și Zdub. Sursa foto: www.transylvaniacam.com |
Deși a demarat doar în luna mai 2013,
pagina de facebook se bucură de aprecierea fanilor, existând aproape 1500 de
like-uri.
Pe pagina oficială a proiectului care a primit
vizita a nu mai puțin de 29.000 de persoane, apare în română și engleză un
comunicat de presă pe care-l redăm în cele ce urmează: ”Suntem mândri să vă anunțăm că TransylvaniaCam împreună cu
partenerii noștri Earthcam, compania numărul unu în lume în furnizarea și
promovarea de imagini live de pe webcam, am reușit să aducem Transilvania și
Cluj-Napoca în atenția a milioane de oameni prin proiectul nostru comun. Așadar
de astăzi, orașul Cluj-Napoca, inima Transilvaniei, va fi vizibil prin
intermediul webcam-ului nostru din Piața Unirii, pentru milioane de vizitatori
din întreaga lume. Cluj-Napoca este un oraș cosmopolit, cu o istorie, o cultură
și un patrimoniu bogat, și a devenit, prin recentul titlu obținut de Capitală
Europeană a Tineretului 2015, o destinație ce trebuie vizitată, pentru turiștii
din întreaga lume. Pentru aceia care nu pot vizita această locație minunată,
webcam-ul TransylvaniaCam are funcția de pașaport virtual. TransylvaniaCam este
un proiect pilot, de succesul căruia depinde extinderea rețelei de camere web
atât în orașul Cluj-Napoca, cât și în întreaga regiune Transilvania, așadar
vizitați webcam-ul nostru pentru a ne susține să ne dezvoltăm, și pentru a
putea arăta lumii întregi Transilvania autentică.”
|
pagina de internet a proiectului TransylvaniaCam |
Cunoscuți de câțiva
ani, cei din spatele proiectului Welcome to Romania au fost printre primii care
au reușit să promoveze obiectivele turistice și valorile de patrimoniu material
sau imaterial ale României. Ambițiosul proiect ce și-a propus o prezentare
amănunțită a României în care intră până și cea mai îndepărtată localitate,
dacă locuitorii săi au reușit să păstreze măcar o clădire timp de cel puțin 100
de ani, este pus în scenă de firma Teta Infoimpex SRL Oradea. Fiind un proiect
amplu, la care în fiecare an intră zone noi, este nevoie de efortul susținut a
nu mai puțin de 400 de fotografi, istorici, ghizi montani, speologi, muzee,
biblioteci, arhive și foarte mulți specialiști. Din 2005, când a demarat
proiectul, au fost adăugate mii de locații, au fost inventariate și
cartografiate mii de locuri, fiecare cu povestea sa, cu monumentul său. Pagina
de facebook, lansată în 2011, a reușit să strângă peste 3500 like-uri. Pagina
conține, așa cum e și firesc, link-uri spre site dar și o galerie impresionantă
de poze ale locurilor vizitate pentru documentare.
|
pagina de facebook a proiectului Welcome to Romania |
Proiectul Welcome to Romania, este structurat pe rețeaua de drumuri naționale ale României,
drumuri care sunt redate interactiv, cu toate ramificațiile lor. Sunt trecute
pentru fiecare localitate care prezintă interes (are un obiectiv turistic)
poate fi accesată printr-un simplu click. Sunt prezentate intuitiv tipul de
obiectiv, fie că este vorba despre o biserică de lemn, un conac, o arie
protejată sau chiar o zonă etnografică. Pagina respectivului obiectiv sau
localități este ilustrată bogat și cuprinde informații de tip text, relevante
pentru obiectivul respectiv. Este, dacă vreți, o enciclopedie interactivă ce
oferă informații de bază referitoare la acel loc.
|
pagina de internet a proiectului Welcome to Romania |
De exemplu, am ales
sectorul de drum, de 55 de kilometri între Huedin (județul Cluj) și Tihău
(județul Sălaj) distanță străbătută de drumul național DN 1G. Dacă dai click pe
pictograma atașată localității Gâlgău Almașului, ajungi la pagina dedicată
rezervației naturale Grădina Zmeilor. Informațiile prezentate sunt de referință
pentru obiectivul vizat, apare și localizarea exactă a acestuia în sistem GPS.
Cu ajutorul meniurilor ”împrejurimi”, ”localități pe DN 1G” se poate naviga
rapid la locația dorită.
|
harta interactivă a drumului DN1G |
|
informații și poze cu Grădina Zmeilor |
|
obiectivele turistice ale Zalăului |
Punerea pe hartă a
obiectivelor din județul Sălaj, a fost posibilă datorită unui proiect câștigat
și finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN) și cu sprijinul
Direcției Județene pentru Cultură Sălaj. Momentan se lucrează pe zona Maramureș,
primul tronson Halmeu-Răstoci a ajuns deja pe site. În ultimii doi ani, s-a
încercat accesarea de fonduri de la AFCN pentru cartografierea Maramureșului,
însă din păcate nu a fost obținută finanțarea solicitată. Cei care accesează site-ul Welcome to Romania, disponibil în limbile
română, maghiară și engleză, vor fi plăcut impresionați de noul design al
site-ului. Există și un proiect conex, numit gmap.ro care își propune să
prezinte obiectivele turistice are țării folosind hărțile interactive Google
Maps. Momentan, sunt trecute pe hartă obiective din Transilvania și Banat.
|
designul nou al paginii de internet a proiectului. |
Proiectul
Prin Transilvania a demarat la
începutul anului 2013, când Andrei Crivăț unul dintre cei
mai vechi bloggeri din România, s-a gândit să pună în practică o idee mai
veche, aceea de a bate la pas județul
Cluj și de a scrie despre ”toate
poveștile, toate legendele, cetățile, ruinele – tot ce ține de farmecul și de
istoria locurilor” așa cum mărturisește pe blogul personal. Ideea a ajuns
să fie pusă în practică la o scară mai largă, la întreaga Transilvanie, grației
unei colaborări cu Alex Dima un cunoscut
fotograf.
|
pagina de facebook a proiectului Prin Transilvania |
Proiectul este de
fapt o enciclopedie romanțată a Transilvaniei. Sub genericul ”Prin Transilvania. Despre oameni, locuri și
legende” proiectul se desfășoară pornind de la poveștile care stau în
spatele unui obiectiv turistic. Andrei
Crivăț: ”căutăm biserici vechi, cetăți, castele, meșteșugari, bucate alese, tradiții,
peisaje frumoase. Dar mai mult de-atât, căutăm poveștile din spatele acestor
lucruri. Vrem să atragem publicul să viziteze Transilvania la pas și să afle
legendele și istoriile din spatele obiectivelor vizitate.”
|
pagina de internet a proiectului |
Deși site-ul
proiectului a fost lansat la începutul lunii aprilie, acesta conține aproape 60
de ”povești” care mai de care mai interesante. Sunt popularizate locurile mai
puțin cunoscute, care au în spate o poveste. Site-ul conține și o ”hartă a
poveștilor” care facilitează accesul rapid la un articol ce poate fi localizat
din punct de vedere geografic. Pagina de facebook a proiectului a strâns nu mai
puțin de 3000 de like-uri. Conține linkuri spre articolele de pe site, dar și o
galerie bogată de poze de calitate, realizate în locurile vizitate.
|
harta poveștilor de pe site |
Intenția de viitor,
este aceea de a acoperi toată Transilvania, pentru că, așa cum spune Andrei ”Prin Transilvania este un început de poveste. Povestea oamenilor, locurilor și legendelor
din această provincie încărcată de magie, asupra căreia sunt puternic
impregnate amprentele istoriei şi a culturii. Un proiect realizat din suflet, o
idee amplificată de entuziasm și curiozitate, de oameni care sunt îndrăgostiți
de locurile acestea şi care vor să aducă la lumină poveştile enigmatice ale
acestor meleaguri.”
Pentru a pune în practică ce și-a propus, Andrei este ajutat de un grup de
voluntari, specialiști pe domeniile lor (fotografie, design, programare) și
beneficiază de sprijinul unor sponsori generoși. Un proiect ambițios, care dacă
va ajunge să fie finalizat va contribui decisiv la creșterea vizibilității unor
locuri din Transilvania și, de ce nu, la promovarea turistică a acestora.
Luna iunie a cunoscut
un adevărat fenomen pe cea mai populară rețea de socializare din România. O
comunitate formată spontan în jurul
unei idei, a crescut, s-a dezvoltat și a propus nici mai mult, nici mai puțin
decât declararea zilei de 24 iunie 2013, ca Ziua Universală a Iei.
|
pagina de facebook a proiectului La Blouse Roumaine |
Pima comunitate online dedicată iei și costumului
tradițional românesc, a strâns un număr record de fani, nu mai puțin de 27.000
de like-uri fiind înregistrate în mai puțin de un an. Ideea, generoasă de
altfel, de a promova ia românească ca brand de țară, și-a găsit ecoul în
comunitățile de români din întreaga lume. Luându-și numele de la celebrul
tablou al pictorului francez Henri Matisse, intitulat La Blouse Roumain care
reprezenta o ie românească, comunitatea înfiripată în online a reușit să adune
în jurul ideii oameni din 50 de țări de pe 6 continente. De la simpli români
care au ales să îmbrace de Sânziene ia, la companii mari ca Blue Air care a
îmbrăcat stewardesele în ie, proiectul s-a bucurat de popularitate.
|
poze din galeria comunității La Blouse Roumaine |
Intențiile de viitor, ale celor care au inițiat
acest frumos proiect, este de a înființa un ONG care să protejeze, să
valorifice și să transmită generațiilor care vor veni, ia românească.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu