luni, 29 iulie 2013

Toscana în detalii de arhitectură (1) - Galerie foto

Până acum am dat o importanță mai mare articolelor ce descriu locurile prin care am fost, în detrimentul fotografiilor. Adică am pus accent mai mare pe ”travel” decât pe ”foto”. Cochetez de mult cu ideea de a dezvolta o parte a blogului dedicată fotografiilor de detaliu. Inaugurez cu această ocazie rubrica ce se va numi ”Galerie foto”

Fiecare fotograf, profesionist sau amator are subiectele lui preferate. Unii adoră portretele, alții se concentrează pe fotografia de peisaj, alții preferă fotografia sportivă. Mie îmi place să fotografiez elemente de arhitectură. Din acest punct de vedere, fotografiez cu plăcere corpuri de iluminat, statui sau acele detalii pe lângă care, marea parte a turiștilor, trec nepăsători.


Recenta excursie în Toscana, mi-a dat ocazia să fotografiez nenumărate mânere de porți. Nu vă gândiți la obișnuitele clanțe de la noi, ci la mânere masive din fier, unele mai simple, altele decorate cu motive zoomorfe. Din fier forjat, aceste mici opere de artă dau personalitate unei porți. Le găsești peste tot, în satele și orașele medievale ale Toscanei. Trebuie doar să le cauți, să-ți obișnuiești ochii cu ele și vei vedea că sunt nenumărate, de forme și mărimi diferite.




Te întrebi de ce la noi nu sunt ”la modă”. Un posibil răspuns ar fi, că la sistemul nostru de porți sau uși, ele s-ar potrivi ca nuca-n perete. Cine are o casă veche de piatră cu ușă masivă de lemn, într-un ancadrament de piatră? Foarte puțini. Dar acolo, în Toscana, în orașele medievale aceste mânere au farmecul lor aparte. Dincolo de rolul decorativ au și un rol practic, sunt mijlocul prin care ”se bate la ușă”. 

Vă invit așadar, să admirați aceste bijuterii arhitectonice, găsite prin localitățile Toscanei:

  • Florența


  • Lucca


  • Montecatini Alto







  • Pisa


  • Pistoia





  • Prato





  • Siena










  • San Gimignano





  • Vinci


4 comentarii:

  1. cateva dintre ele sunt spectaculoase; (pai daca nu in Toscana? atunci unde? ;)) ) cine s-ar mai incumeta azi sa mai faca asa ceva? sunt interesante su felinarele de fotografiat prin Europa...mi-e dor de Italia ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, am o colectie impresionanta de felinare fotorafiate peste tot in lume. Ramane sa-mi fac timp sa o valorific.

      Ștergere
  2. Deosebit executate unele dintre aceste manere! Mult succes in continuare!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...